همزمان با سراسر کشور؛

زنگ انقلاب و مهر در سرزمین نخل و نگاره طنین انداز شد+ تصویر

1 مهر 1397 ساعت 11:16

همزمان با سراسر کشور زنگ مهر،مقاومت و ایثار در شهرستان سراوان نواخته شد.


به گزارش شستون، همزمان با سراسر کشور زنگ مهر، مقاومت و ایثار با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان، مدیر آموزش و‌ پرورش، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسیولین، معلمان و دانش آموزان در سالن الغدیر آموزش و پرورش نواخته شد.
حجت السلام و المسلمین مجتبی بامری در این مراسم  با بیان اینکه ورود به ماه مهر و ایام ورود دانش آموزان  و دانشگاهیان به فضای آموزشی تعلیم و تربیت با دفاع  مقدس و عاشورا تقریبا  همزمان شده است، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور شهامت و شهادت افرادی است که در مسیر حق به خوبی خوش درخشیدند.
وی افزود: در هفته دفاع مقدس متون مختلفی نهفته است که باید جست و جو کنیم و به معرفی ایثارگری های و رشادت های رزمندگان در حوزه تعلیم و آموزش و بپردازیم.
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: افرادی که برای احیای دین از جان و مال و خانواده خود گذشتن و در راه احیای دین اسلام و در راه خدا جهاد کردند، بهشت نصیب آنان می شود چرا که این افراد با گروهی مقابله و مجاهدت کردن که برای پایین آوردن پرچم دین خدا قیام کرده بودند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) تجلی اوج کار پیامبر بود، ادامه داد: پیام دفاع مقدس بر گرفته از "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" است.
وی با اشاره به لزوم بصیرت افزایی و روشنگری در خصوص تربیت فرزندان، تصریح کرد: باید بکوشیم با روحیه دینی، جهادی، دشمن شناسی، توکل و اخلاق نگذاریم اخلاق و اصول ها کمرنگ شود.
امام جمعه شهرستان سراوان گفت: گفتمان اسلام، قرآن، پیامبر و انقلاب وحدت و برادری است و افرادی که خلاف این مسئله عمل می کنند، قطعا در پازل دشمن هستند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس کرد، ترک، لر، بلوچ، فارس و سیستانی در کنار هم با پرچم اسلام با مستکبران مقابله کردند.
درویش نارویی فرماندار سراوان ضمن تبریک فرار رسیدن بهار تعلیم و تربیت، گفت: تمامی امورات در جامعه با تعلیم و تربیت آغاز می شود و آموزه های دینی نیز جامعه توسعه یافته و مدتی پیشرف را در گروو داشتن انسان های توانمند در عرصه های علمی می‌داند.
وی افزود: بستر ارتقاء و رشد برای سراوان فراهم شده است که باید شاهد شکوفایی بیشتر جوانان و نوجوانان سراوانی در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.
فرماندار سراوان خاطر نشان کرد: در کنکور سال جاری شاهد نتایج مناسبی در سطح کشور بودیم که به عنوان شهرستان مطرح در کشور معرفی شد‌.
ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان با اشاره با اینکه ایام بازگشایی مدارس مقارن با هفته دفاع مقدس است، گفت: تابلو مقاومت و ایثار حاوی این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند.
وی ‌بیان کسب افتخار کنکور تاریخی سراوان در استان، اظهار کرد: ۲۳ نفر در رشته پزشکی، دو نفر در رشته داروسازی سازی و بیش از ۷۰ نفر در رشته دبیر و دیگر رشته ها از افتخارات دانش آموزان سراوانی در کنکور ۹۷ است.
مدیر آموزش و پرورش سراوان در ادامه از آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان واحد سراوان در این شهرستان خبر داد و رمز موفقیت آموزش و پرورش شهرستان در حوزه تعلیم و تربیت را مشارکت اولیای فرهنگ دوست، روحانیون، روحیه جهادی و ایثار گری معلمان و همراهی مسیولین عنوان کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 11918

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/gallery/11918/1/زنگ-انقلاب-مهر-سرزمین-نخل-نگاره-طنین-انداز-تصویر

شستون
  https://shastoon.ir