دبیر هیئت بازی های بومی و محلی سراوان خبر داد؛

اجرای بازی های بومی و محلی به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس در روستایی بورویی سراوان+ تصویر

2 مهر 1397 ساعت 9:14

دبیر هیئت بازی های بومی و محلی سراوان گفت: به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و هفته دفاع مقدس، بازی های بومی و محلی در روستای بورویی سراوان برگزار شد.


مصطفی دهواری در گفت و گو  با شستون اظهار کرد: هیئت بازی های بومی و محلی شهرستان سراوان در آغاز هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به مردم اهواز اقدام به اجرای بازی های بومی محلی در روستای بورویی در بخش بم پشت کرد.
وی افزود: همچنین همایش پیاده رویی نیز در این روستا با حضور مردم و ریش سفیدان، اعضای شورای اسلامی، دهیار و جوانان برگزار شد.
دبیر هیئت بازی های بومی و محلی سراوان خاطر نشان کرد: جشنواره مسابقات بازی های بومی و محلی در رشته حلقه بازی و طناب زنی برگزار شد‌.
دهواری با بیان اینکه در رشته حلقه محمود درازهی، امیر حسین درازهی و شه کرم پرکی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند، افزود: در رشته طناب زنی محمد درازهی مقام اول، مجتبی درازهی مقام دوم و مهرداد درباره‌ی مقام سوم را از آن خود کرد.
 
وی یاد آور شد: در حاشیه این جشنواره مقرر شد تا بازی های بومی همچون مجول و جی با حضور اعضای شورا و ریش سفیدان منطقه برگزار تا بازی های سنتی در جامعه احیا شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 11922

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/gallery/11922/1/اجرای-بازی-های-بومی-محلی-منظور-پاسداشت-هفته-دفاع-مقدس-روستایی-بورویی-سراوان-تصویر

شستون
  https://shastoon.ir