800
۰
در حاشیه مانور پدافند غیرعامل مطرح شد؛

حربه کشی دشمن در ورود به جنگ اقتصادی علیه ایران/خروجی مدارس عامل زخمی شدن بسیاری از دانش آموزان

رئیس هلال احمر شهرستان سراوان گفت: در برخی موارد هجوم ناگهانی دانش آموزان از سالن مدرسه به سوی فضای باز موجب آسیب رساندن به سایر افراد می شود و خروجی ها باعث زخمی شدن بسیاری از دانش آموزان شده است.
حربه کشی دشمن در ورود به جنگ اقتصادی علیه ایران/خروجی مدارس عامل زخمی شدن بسیاری از دانش آموزان
به گزارش شستون؛ مانور پدافند غیرعامل با حضور رئیس جمعیت هلال احمر سراوان، رئیس آموزش و پرورش، معاون هماهنگ کننده سپاه و جمعی از دانش آموزان و امدادگران در کاردانش امام خمینی (ره) شهرستان سراوان برگزار شد.

بهمن دهواری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در حاشیه این مانور اظهار کرد: دشمن با حربه های نرم در جنگ اقتصادی علیه ایران ورود پیدا کرده است و عده ای را وارد بازار ارز می کند و اقتصاد کشور را به چالش می کشد.

وی با بیان اینکه هوشیاری یکی از مهم ترین راه های مقابله با دشمن است، افزود: امروزه جنگ های مستقیم مرسوم نیست و نیروهای زمینی کنار کشیده شده و به مسائل همچون ناکارآمد کردن نیروی انسانی روی آورده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر سراوان بمب های شیمیایی، میکروبی و هسته ای را از موارد استفاده دشمنان در جنگ های امروزی عنوان کرد و گفت: دشمن وقتی بخواهد بخش عظیمی از نیروها را از بین ببرد از بمب شیمیایی استفاده می کند و باید بدانیم که در یک منطقه جنگی از چه بمبی استفاده شده است.

وی تجمع حشرات در یک منطقه، از بین رفتن حیوات و تخریب زیاد را به ترتیب از ویژگی های بمب های میکروبی، شیمیایی و هسته ای عنوان کرد و بیان داشت: موجی که بمب هسته ای ایجاد می کند توانایی از بین بردن ساختمان ها را داشته و به خاطر ماندگاری مواد اورانیوم عوارض آن تا چندین نسل بر روی مخلوقات از جمله انسان اثر می گذارد.

دهواری با بیان اینکه دانش آموزان باید آمادگی امداد رسانی را در حوادث غیر مقرقبه داشته باشند، یادآوری کرد: در برخی موارد هجوم ناگهانی دانش آموزان از سالن مدرسه به سوی فضای باز موجب آسیب رساندن به سایر افراد می شود و خروجی ها باعث زخمی شدن بسیاری از دانش آموزان شده است.

وی با بیان اینکه در هنگام زلزله مکان های امنی در ساختمان وجود دارد و دانش آموزان می توانند به آنها پناه ببرند، توضیح داد: با توجه به تهدیداتی که در کشور ما وجود دارد انتظار ما از دانش آموزان این است که در همه موارد ورود پیدا کنند و آموزش های آمادگی دفاعی، عمومی امداد و نجات را فرا بگیرند.

 
انتهای پیام/م.ش
 
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 12353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *