800
۰

فرصتی برای رقابت مدعیان هوش بالا؛ ذکاوت خود را اینجا محک بزنید! +فیلم

اگر شما هم خود را جزو باهوش‌ترین افراد روی زمین می‌دانید پیشنهادی جالب برای محک زدن هوشتان داریم.
فرصتی برای رقابت مدعیان هوش بالا؛ ذکاوت خود را اینجا محک بزنید! +فیلم
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی اوقات افراد باهوش هم در حل معمایی که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد موفق نیستند و یا حداقل به سرعت قادر به رمزگشایی از آن نخواهند بود، ویدئویی که به تازگی محققان دانشگاه ییل برای به چالش کشیدن افراد باهوش طراحی کرده‌اند، می‌تواند مصداق بارزی در این باره باشد که با بازی بصری دو نقطه قرمز و آبی ذهن شما را درگیر کرده و احتمالاً برای لحظاتی دچار توهم شوید.
فرصتی برای رقابتِ مدعیان هوش بالا؛ ذکاوت خود را اینجا محک بزنید! +فیلم
بنا بر اعلام اسپوتنیک در این طرح تصویری دو نقطه در حال تعقیب یکدیگر هستند، یکی به رنگ آبی و دیگری قرمز اما نکته مهم اینجاست که کدام یک واقعاً دیگری را دنبال می کند؟ کاربرانی که در این رقابت شرکت کردند، نظرات متفاوتی داشتند اما شما چه پاسخی برای این معمای مرموز دارید؟ انتخاب شما نقطه آبی است یا قرمز؟ پس پیشنهاد می‌کنیم اول ویدئوی زیر را مشاهده کنید و پس از پاسخ دادن به این پرسش، در ادامه مطلب کمی پایین‌تر جواب صحیح معما را بخوانید تا به این طریق میزان هوش خود را محک بزنید.
 
 
 
 
00:0000:47
 
فرصتی برای رقابت مدعیان هوش بالا؛ ذکاوت خود را اینجا محک بزنید! +فیلم
پاسخ معما:
بسیار خب؛ اکنون که فیلم بالا را تماشا کرده‌اید، باید به شما بگوییم که طبق گفته محققان دانشگاه ییل نقطه قرمز ثابت و نقطه آبی متحرک است و با تغییر جهت نقشه پشت زمینه یکی از آنها در حال تعقیب دیگری به نظر می رسد. در ویدئوی زیر این دو نقطه را بدون نقشه متحرک زیر آنها مشاهده کنید تا بهتر متوجه ماجرا بشوید.
 
 
 
 
00:0000:20
 
کد ویدیو
دانلود
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 12408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *