در همایش منطقه ای چهل سال استقلال و مقاومت مطرح شد؛

خاورمیانه، محل دفن استراتژی های غرب و استکبار/حضور یک میلیون دکتری تحصیل کرده بخشی از دستاوردهای فرامنطقه ای انقلاب+تصاویر

10 آذر 1397 ساعت 12:24

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: خاورمیانه به محل دفن استراتژی های غرب و استکبار تبدیل شده و افرادی که شعار نیل تا فرات را سر می دادند الان در خفقان و ترس قرار دارند و قدرت آنها توسط جمهوری اسلامی ایران محدود شده است.


به گزارش شستون؛ همایش منطقه ای چهل سال استقلال و مقاومت با حضور سلطان علی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، احمدرضا طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه، درویش نارویی فرماندار، مولوی محمد صدیق درازهی امام جمعه اهل سنت و جمعی از دانشگاهیان، فرهنگیان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد.

در این همایش سلطان علی میر رئیس دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: آنچه حائز اهمیت می باشد این است که به دشمنان اعلام کنیم انقلاب، تمام موانع و مشکلات را پشت سر گذاشته و به افقی تازه رسیده است و چهل سالگی خود را تجربه می کند و با قدرت و قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افزود: اين انقلاب بی نام خمينی (ره ) در هيچ جای جهان شناخته شده نيست.

میر با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب سرآمد در جهان است و حرفی برای گفتن دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن است و هیچ کس فکر نمی کرد که یک ملت با رهبر خود در مقابل تمام کشورها بتواند ایستادگی کند، لذا لازم است که کارهای علمی عمیق تری در ایران انجام شود تا به جامع هدف یعنی به نسل دوم و سومی های ما منتقل شود.

وی ادامه داد: صدامی که می گفت سه روز بعد در تهران چای می نوشم، الان کجاست؟ کسانی که دم از کوتاهی عمر انقلاب می زدند و می گفتند چند سالی ایران بیشتر دوام نمی آورد الان در چه وضعیتی قرار دارند؟ این توانایی انقلاب بود که نگاه ها و افکار را نسبت به دین اسلام تغییر داده و شکست غرب و استکبار را رقم زده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مولفه های قدرت و کسانی که فکر می کردند قدرت در تفنگ، توپ و تانک است تغییر داده و ایمان و توکل به خدا را مولفه اصلی قرار داده است، بیان داشت: اسرائیل غاصب در مقابل سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و سایر کشورهای اسلامی مزه شکست را تجربه کرده و این نتیجه تغییر مولفه های قدرت توسط انقلاب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نظام بین المللی را به چالش کشیده و با شعار نه غربی نه شرقی، جمهوری اسلامی در ثبات و پایداری انقلاب تلاش کرده است، یادآوری کرد: استکبار تریلیون ها دلار در منطقه خاورمیانه برای فروپاشی اسلام و مسلمانان هزینه کرده و به هیچ چیز دست پیدا نکرده است. غربی ها در حال انجام کارهایی برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند و حتی کوتاهی برخی مسئولین و مشکلات را به پای اسلام و قرآن می دانند.

میر با بیان اینکه منطقه خاورمیانه به محل دفن استراتژی های غرب و استکبار تبدیل شده و افرادی که شعار نیل تا فرات را سر می دادند الان در خفقان و ترس قرار دارند و قدرت آنها توسط جمهوری اسلامی ایران محدود شده است، بیان کرد: انقلاب توسط باکری ها و میرحسینی ها با هیچ، به پیروزی رسید و هم اکنون در جهان حرفی برای گفتن  دارد.

وی 80 هزار فارغ التحصیل دانشگاه آزاد در استان، 1500 حوزه علمیه اهل سنت و تشیع در ایران، 30 هزار دانشجویی در حال تحصیل در دانشگاه های آزاد سیستان و بلوچستان و یک میلیون دکتری تحصیل کرده در ایران را بخشی از دستاوردهای حائر اهمیت منطقه ای و فرا منطقه ای انقلاب دانست و توضیح داد: دشمنان با تفکر ما سازگار نبودند و ما را با برجام محدود کردند و قطع به یقین اتکا به خود و خداوند می تواند در توسعه و پیشرفت نقش آفرین باشد.

درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان در این همایش با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب بزرگ ملت ایران قرار داریم، گفت: انقلاب تحولات و مشکلات زیادی را در حوزه داخلی و بین المللی تجربه کرده و مبتنی بر مکتب بود که امام راحل آن را با رهنمود های حکیمانه و همراهی ملت ایران به پیروزی رساند و مبنای این انقلاب استوار بر مبانی دینی است.

وی با بیان اینکه استکباری که کشور ایران در سیطره او بوده دشمنانی را برای مقابله با این انقلاب مهندسی کرده است، تصریح کرد: مهم ترین دشمن انقلاب اسلامی آمریکا است که با پیروزی انقلاب منافع اقتصادی و سیاسی آن به چالش کشیده شده و به خوبی ملموس است که در ابتدای انقلاب دشمن توطئه های رنگارنگی را علیه ملت ایران، آرمان های انقلاب و امام راحل طراحخی کرده است.

فرماندار شهرستان سراوان ادامه داد: دشمنان جنگ را بر ما تحمیل کردند و ما هشت سال در مرزهای جنوبی و غرب کشور با رژیم سر سپرده بعثی که در واقع از سوی کشورهای شرقی و غربی تجهیز شد، خسارت های زیادی را در جنگ نابرابر بر ملت بزرگ ایران تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران به قدرت خوبی رسیده و از تمامیت ارضی خود، در زمین، هوا و دریا می تواند دفاع کند، بیان داشت: با حضور دانشمندان در حوزه دفاعی و اقتدار ملت ایران دشمن در حوزه سرزمینی خود متوقف شده و بنابراین به همین دلیل آنها وارد بخش نرم افزاری شده اند و از تنوع و ظرفیت های قومی و مذهبی ما برای ایجاد شکاف، اختلافات و تفرقه استفاده می کنند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان گفت: حضرت امام خمینی (ره) با الهامی که از دین و قرآن گرفته بود تقریبا تمام بشر امروزی را بیدار کرد و هدف واقعی انقلاب اسلامی تحقق خدا محوری می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی در زمانی متولد شد که قدرت های برتر جهانی قصد داشتند با ظلم و فساد، مسیر شیطان را ترویج دهند و راه به سمتی حرکت می کرد که معنویت مرده بود و استقلال، خدا محوری و اعتماد به نفس در ایران وجود نداشت و ظلم های زیادی در ایران اتفاق می افتاد.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه با انقلاب اسلامی ایران دست استکبار قطع شده و دگرگونی بزرگی برای بیداری ایمان و فطرت در جهان اسلام ایجاده شده است، افزود: عزت مندی، برتری و عظمت ایران از دستاورهای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: استقلال و پیشرفت های ما به برکت انقلاب است و دشمن روز به روز در حال ضعیف شدن می باشد و به اقتدار ما دائم افزوده می شود و اگر دنیا محور تحریم ایران اسلامی را در پیش گرفته است محکوم به شکست خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه تمام فاسدان عالم در یک سمت در مقابل انقلاب جمع شده اند، افزود: این تجمع دشمنان بخاطر این است که انقلاب موفق به ایجاد بستر خدا محوری در کشورهای اسلامی شده که تا قبل از انقلاب کمرنگ بوده است.
 
انتهای پیام/م.ش

 
 


کد مطلب: 12658

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/gallery/12658/1/خاورمیانه-محل-دفن-استراتژی-های-غرب-استکبار-حضور-یک-میلیون-دکتری-تحصیل-کرده-بخشی-دستاوردهای-فرامنطقه-انقلاب-تصاویر

شستون
  https://shastoon.ir