800
۰

لحظه پیدا شدن بقایای پیکرهای شهدا در منطقه عملیات رمضان +فیلم

ویدئویی کوتاه و تاثربرانگیز از تفحص شهدای دفاع مقدس در منطقه عملیاتی رمضان در شرق شهر بصره کشور عراق را مشاهده می‌کنید.
لحظه پیدا شدن بقایای پیکرهای شهدا در منطقه عملیات رمضان +فیلم
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تفحص و جستجوی پیکر مطهر شهدا یکی از اقدامات مهمی است که با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه مردم ایران در دستور کار مسئولان وقت قرار گرفت.
کاری سخت و طاقت‌فرسا که در شرایطی، چون سرمای زمستان و زمین گل‌آلود روز‌های بارانی تنها با عشق و علاقه به شهدا پیش می‌رود و وقفه‌ای در آن ایجاد نمی‌شود.
با پایان جنگ تحمیلی پیکر بسیاری از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی غرب و همچنین مناطق عملیاتی جنوب کشور باقی ماند و البته تعدادی از پیکر مطهر شهدا نیز در کشور عراق به جا مانده است. تاکنون شهدای تفحص شده در جریان عملیات‌های مختلف پس از انتقال به شهر‌های مختلف از جمله تهران، بر دوش مردم شهیدپرور و مؤمن تشییع شده و حال و هوای شهر‌ها را با حال و هوای آن روز‌های جنگ تحمیلی پیوند زده است.
بسیاری از پدران و مادران در زمان جنگ تحمیلی فرزندان خود را با دست خود بدرقه جبهه‌ها کردند و با وجود اینکه می‌دانستند اعزام جگر گوشه‌شان به جبهه ممکن است، هیچ بازگشتی نداشته باشد اما هیچ مخالفتی با جبهه رفتن آن‌ها نداشتند. در ادامه این خبر فیلمی کوتاه و تاثربرانگیز از تفحص شهدای دفاع مقدس در منطقه عملیاتی رمضان در شرق شهر بصره کشور عراق را مشاهده می‌کنید. طی این عملیات تفحص که ظرف روز‌های اخیر و همزمان با «ایام فاطمیه» انجام شده، پیکر مطهر چندین شهید دفاع مقدس کشف شده است.
شاید پیکر این شهیدان پایان انتظار چندین پدر و مادر شهید باشد و به دل نگرانی و چشم انتظاری چندین و چند ساله آن‌ها پایان ببخشد. البته هنوز هیچ خبر یا مطلبی مبنی بر قابل شناسایی بودن شهدا و یا همراه بودن نشانه یا مدرک شناسایی با آن‌ها منتشر نشده است.
 
 
 
 
00:0002:19
 
کد ویدیو
دانلود
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 13375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *