800
۰

توصیه اخلاقی امام خمینی(ره) به بازیکنان فوتبال +فیلم

ویدئویی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع عده‌ای از بازیکنان وقت فوتبال کشورمان را مشاهده می‌کنید.
توصیه اخلاقی امام خمینی(ره) به بازیکنان فوتبال +فیلم
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای تیم‌های فوتبال منتخب تهران، برنده جام «قائد اعظم» پاکستان و تیم‌های پرسپولیس، شاهین و استقلال در ۱۶ اسفند ۱۳۶۰ با حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) دیدار کردند.
در بخشی از این دیدار امام خمینی(ره) خطاب به ورزشکاران گفتند: " از خدای تبارک و تعالی خواهانم که شما جوان‌ها را که ذخیره این کشور هستید و مایه امید ملت و اسلام هستید هرچه بیشتر موفق کند که در همه ابعاد انسانی ورزش کنید.
یک بعدش این بعدی است که شما متخصص در آن هستید و امید است که بعدهای دیگری هم که انسان دارد و انسانیت دارد در شما رشد کند. ورزشکارها همیشه اینطور بودند که یک روح سالمی داشتند، از باب اینکه توجه به شهوات نداشتند، توجه به لذات نداشتند، توجه به یک فعالیت جسمی داشتند که عقل سالم در بدن سالم است، و شما اگر دقت کنید در حال جامعه‌ها و طبقات جامعه می‌بینید که آن‌هایی که در عیش و عشرت می‌گذرانند، حقیقتا عیش و عشرت نیست؛ بدن‌ها افسرده، روح‌ها پژمرده و کسالت سر تا پای آن‌ها را گرفته است.
اگر دو ساعت عشرت می‌کنند، بیست و دو ساعت در ناراحتی او هستند. و آن‌هایی که اهل خدا هستند، توجه به خدا دارند، ورزش جسمی می‌کنند و ورزش روحی، آنها در تمام مدت، اشخاصی هستند که پژمردگی در آن‌ها نیست، افسردگی در آن‌ها نیست‌ و این یک نعمتی است از خدای تبارک و تعالی که خداوند نصیب همه بکند، ان‌شاءالله. "
در ادامه ویدئویی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) در جمع عده‌ای از بازیکنان وقت فوتبال کشورمان که بازیکنان پرسپولیس و استقلال هم در بین آن‌ها بودند را مشاهده می‌کنید:
 
 
 
 
00:0006:47
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 13692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *