800
۰
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان خبر داد:

استحصال 14 میلیون متر مکعب آب با پروژه های آبخیزداری در شهرستان سراوان+تصاویر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان از استحصال 14 میلیون متر مکعب آب در سازه های بتنی و خاکی شهرستان سراوان خبر داد.
استحصال 14 میلیون متر مکعب آب با پروژه های آبخیزداری در شهرستان سراوان+تصاویر
محمد رفیع دهقان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: با توجه به بارش نزولات جوی در روزهای گذشته موفق به استحصال 14 میلیون متر مکعب آب در شهرستان سراوان شدیم.

وی با اشاره به اینکه هفت میلیون متر مکعب آب در بخش بم پشت و مهرگان و 7 میلیون متر مکعب آب در بخش جالق و مرکزی استحصال شده است، یادآوری کرد: سد سیرکان 300 هزار متر مکعب استحصال آب داشته که می تواند نقش بسزایی در رفع مشکل آبرسانی سیار در این منطقه داشته باشد.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان ادامه داد: آب یکی از نیازهای عمده در زمینه کشاورزی و تولید در سراوان است که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با ساخت سازه بتنی و خاکی با استفاده از دانش بومی منطقه بم پشت در راستای سیراب کردن سفره های آبی، جلوگیری از خسرات ناشی از سیل و استحصال آب توانسته در این شهرستان نقش مهمی را ایفا کند.

وی توضیح داد: مردم شهرستان سراوان و توابع به آب نیاز فراوانی دارند و استحصال آب با استفاده از سازه های منابع طبیعی و آبخیزداری، دانش بومی و برگرفته از خوشاب منطقه می تواند مشکل آنها را برطرف کند.
 
دهقان تصریح کرد: نیاز پروژه های ابخیزداری برای شهرستان در جهت جلوگیری از هدر رفت رواناب ها با توجه به وجود 700 میلیون متر مکعب رواناب در شهرستان باید مد نظر قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/م.ش
 
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 13739
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *