800
۱
استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه کلنگ زنی سد ماشکید:

450 میلیارد تومان اعتبار به ساخت سد ماشکید سراوان اختصاص یافت/ بهره برداری از این پروژه تا دو سال آینده

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد سد ماشکید سفلی یک منبع عظیم با ظرفیت 116 میلیون متر مکعب آب را در سراوان خواهیم داشت.
450 میلیارد تومان اعتبار به ساخت سد ماشکید سراوان اختصاص یافت/ بهره برداری از این پروژه تا دو سال آینده
علی اوسط هاشمی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه جمع آوری آب های سطحی و خارج شده از کشور در برنامه کاری احداث سد ماشکید قرار دارد، گفت: با ایجاد سد ماشکید سفلی یک منبع عظیم با ظرفیت 116 میلیون متر مکعب آب را در شهرستان سراوان خواهیم داشت.
وی آب شرب، صنعتی و کشاورزی را از کاربرد های سد ماشکید سفلی عنوان کرد و افزود: با توجه وجود زمین های حاصل خیز در منطقه و افت آب سفره های زیر زمینی در سراوان این سد می تواند احیا کننده سفره های آبی و قنوات باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سد ماشکید سفلی یک جریان آبی پایداری را در منطقه شکل می دهد، اظهار داشت: مدت زیادی است که به دلیل وجود طرح های نیمه تمام آبی و فقدان منابع مالی پروژه سد جدید مورد قبول واقع نمی شود.
وی با بیان اینکه 450 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به ساخت این سد اختصاص داده شده است، تصریح کرد: این پروژه از پروژه هایی است که پیمان کاران ضمن رعایت کیفیت باید به پیشرفت کار فکر کنند چون با توجه به پول نقدی که آماده شده پشتیبانی این پروژه بسیار نادر است.
هاشمی خاطر نشان کرد: پیمان کاران این پروژه باید تمام توان فنی و مهندسی خود را به کارگیری کنند که ظرف حداکثر دو سال با حمایت وزارت نیرو و آب منطقه ای ساخت این سد تقدیم مردم شایسته و مرز نشین شود.
در این خصوص اتابک جعفری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت سد ماشکید شروع شده و با توجه به اعتبارات خوبی که از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است این پروژه چهار ساله ظرف مدت 2 سال توسط پیمانکار ساخته می شود و به بهره برداری خواهد  رسید.
وی با بیان اینکه مطالعات فاز یک پروژه آبرسانی پایین دست این سد انجام شده است و آب منطقه ای احداث آن را بر عهده دارد، تصریح کرد: ظرف 6 ماه آینده فاز دو بررسی می شود و همزمان با ساخت سد ماشکید طرح آبرسانی شرب و کشاورزی مورد بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تلاش می کنیم اعتبارات پروژه پایین دست را از محل آب های مرزی تمدید کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه یک میلیون متر مکعب آب از سد ماشکید به صنعت تخصیص داده شده است با همت پیمان کاران و مهندسین این پروژه و آبرسانی به پایین دست به اتمام خواهد رسید و مردم از آن بهره خواهد برد.
 
انتهای پیام/1675
 
 
 
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 9086
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *