800
۰

درخشش تحصیلی دختر معلولی که با دهانش می نویسد +فیلم

با دختری نوجوان که اجازه نداد معلولیت و بیماری جلوی پیشرفت تحصیلی اش را بگیرد آشنا شوید.
درخشش تحصیلی دختر معلولی که با دهانش می نویسد +فیلم
به گزارش شستون ،رحمه عادل علویه دختر 15 ساله مصری مقاطع تحصیلی را یکی از پس از دیگری با موفقیت پشت سر می گذارد در حالی که از ناحیه دست دچار معلولیت بوده و تنها با دهانش قادر به نوشتن است، وی که در موسسه دخترانه الزهرا واقع در استان جیزه تحصیل می کند، بدون داشتن هیچ امکانات خاصی امتحانات نهایی خود را قبول شد.
پدر رحمه درباره وضعیت دخترش گفتن: ما مدتها پیش متوجه شدیم که او دچار ضعف بوده و به اندازه هم سن و سالان خود قوی نیست، اما به خاطر تشخیص اشتباه پزشکان و شرایط بد مالی که داشتیم، موفق نشدیم که او را از این وضعیت نجات دهیم و به موقع در راه درمان او قدمی برداریم، فکر می کنیم حالا دیگر برای این صحبت ها دیر است.
مادر وی  در صحبتهایش گفت:دخترم به اتروفی نوروژنیک مبتلاست که نوعی کاهش بافت عضلانی است، او حتی کارهای ساده روزمره خود را تنها با کمک اعضای خانواده انجام می دهد اما رحمه تسلیم نشد و اصرار داشت که تحصیل کند، همسرم روزانه به مدرسه اش رفته و به امور او رسیدگی می کند.
پدر رحمه نسبت به تلاش وی برای نوشتن با وجود مشکلی که داشت ابراز شگفتی کرد و گفت:دخترم با پشتکاری که در این زمینه داشت مایه افتخار ما شد و حیرت همگان را برانگیخت.
پزشکانی که پرونده پزشکی او را دنبال می کردند معتقدند شاید در کشورهای خارجی راهی برای درمان رحمه باشد اما پدر این دختر در حال حاضر توانایی مالی را برای انجام این کار ندارد.
 
 
00:00 01:41
کد ویدیو
دانلود
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 9261
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *