800
۰
گزارش شستون از معضلات برداشت غیر مجاز خاک؛

جولان چاله های مریخی در شمال سراوان/برداشت های غیر مجاز بلای جان سفره های زیر زمینی+تصاویر

در سال های اخیر با برداشت های بی رویه خاک در شمال شهر سراوان موجب شده که چاله هایی عمیقی حفر شود، که عمق برخی از آنها به 20 متر می رسد.
جولان چاله های مریخی در شمال سراوان/برداشت های غیر مجاز بلای جان سفره های زیر زمینی+تصاویر
به گزارش شستون، شمال شهر سراوان علاوه بر اینکه محل انباشت نخاله های پر از سیمان و گچ شده است و فضای زیبای این قسمت را مخدوش کرده، با حفر زمین و برداشت بی رویه خاک نوبت به مریخی کردن این بخش از شهرستان رسیده است.
این در حالی است که شمال شهر سراوان محل سفره های زیر زمینی و چاه های آب شرب می باشد و برخی از ارگان ها می گویند که با تخلیه نخاله در این چاله ها می توان آنها را پر کرد.
 با این اوضاع بررسی های کارشناسی نشان می دهد که تخلیه نخاله پر از گچ و سیمان در چاله های شمال شهر موجب می شود که با یک بارندگی ناچیز این مقدار گچ وارد سفره های زیر زمینی شده و به خورد مردم شود.
وجود برخی از این چاله ها موجب شده که مسیر رودخانه های فصلی تغییر کند و به سمت منازل مسکونی رفته و مشکلات زیادی را برای شهروندان بوجود بیاورد.
محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان در گفت و گو با شستون گفت: برداشت هرگونه مصالح از رودخانه و اراضی ملی بدون اخذ مجوزهای قانونی جرم محسوب می شود.
وی با بیان اینکه متولی امور، منابع آب است، اظهار کرد: برای جلوگیری از برداشت های بی رویه و غیر مجاز در محدوده اراضی ملی پس از گذشت چندین سال، یک معدن خاک رس توسط بخش خصوصی ثبت  و شروع به فعالیت کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان خاطر نشان کرده پس از ثبت معدن، کلیه متقاضیان خاک به سمت این معدن هدایت شدند.
وی در پایان تصریح کرد: ریختن نخاله در چاله های شمال شهر سراوان موجب می شود که با اندک بارندگی گچ و سیمان این نخاله ها وارد سفره های زیر زمینی شود و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی را برای شهروندان سراوانی بوجود بیاورد.
علی ای حال لازم است که مسئولین تدبیری اندیشیده و یک مکان رسمی و مجاز را برای تخلیه نخاله تعریف کنند تا مشکلات زیست محیطی و بهداشتی گریبان گیر مردم سراوان نشود.
 
 
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 9277
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *