در جمع فرهنگیان مطرح شد؛

دشمن شناسی راهی برای برطرف کردن اختلافات/قیام ابا عبدالله الحسین (ع) زیباترین حماسه دنیا

شستون , 17 آبان 1396 ساعت 11:06

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: قیام ابا عبدالله الحسین (ع) از زیباترین حماسه ها، گذشت ها و ایثار های دنیا است که شجاعت و ظلم ستیزی را به همه ما آموخته است.


به گزارش شستون، مراسمی به مناسبت اربعین شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبر نیری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ایوب دهواری رئیس آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و دانش آموزان در کانون فجر شهرستان سراوان برگزار شد.
در این مراسم ایوب دهواری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سراوان ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس و 13 آبان ماه گفت: شهید حسین فهمیده با الگو پذیری از مکتب امام حسین (ع) توانست درس شهادت، ایثار و از خود گذشتگی را به همه ملت ایران بیاموزد.
وی با بیان اینکه جایگاه و تحولات آموزش و پرورش در اسناد بالادستی خط مشی و رسالت این ارگان را نشان می دهد، افزود: انسان های موحد و مومن در برابر وظایف خود نسبت به قرآن کریم عدالت جو، ولایت مدار، شجاع و خیر خواه باشند.
رئیس آموزش و پرورش سراوان توجه به آموزه های قرآن کریم، نقش معنوی و هدایتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع)، توجه به فرآیند تعلیم و تربیت در حوزه علمی و اجتماعی را از جمله موارد بیانیه سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: درس شهادت را می توان از زندگی امامان معصوم (ع) یاد گرفت.
وی عفت شناسی و خدا گرایی را در راس همه اهداف آموزش و پرورش عنوان کرد و اذعان داشت: فلسفه قیام عاشورا درسی است که اهداف ایمان، امر به معروف و نهی از منکر، خدا پرستی و عفت را دنبال می کند.
دهواری در ادامه خاطر نشان کرد: قیام ابا عبدالله الحسین (ع) از زیباترین حماسه ها، گذشت ها و ایثار های دنیا است که شجاعت و ظلم ستیزی را به همه ما آموخته است.
حجت الاسلام و المسلمین اکبر نیری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سراوان در ادامه این مراسم با بیان اینکه اهل بیت (ع) متعلق به همه مسلمانان است، گفت: فقه اهل تشیع عزاداری برای ابا عبدالله الحسین (ع) را اجازه می دهد و این در حالی است که اهل سنت مراسم عزاداری را با گرفتن روزه گرامی می دارند و این نشان دهنده ارادات آنها به مکتب سالار شهیدان است.
وی با بیان اینکه در مکتب حسینی جایی برای داعش و دشمنان نیست، تصریح کرد: شیعه و سنی به اهل بیت (ع) ارادت خاصی دارند و قطعا این عزاداری ها توشه آخرت آنها خواهد شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تشیع آمریکایی و تسنن لندنی باید مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد، تا بتوانیم اختلافات را با دشمن شناسی برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه آمریکا و استکبار نمی توانند با جنگ فیزیکی نظام جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورند، تصریح کرد: امروزه دشمنان با تفرقه افکنی، فضای مجازی و ماهواره جنگ نرم را آغاز کرده اند.
 
انتهای پیام/1675
 
 


کد مطلب: 9305

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/gallery/9305/1/دشمن-شناسی-راهی-برطرف-کردن-اختلافات-قیام-ابا-عبدالله-الحسین-ع-زیباترین-حماسه-دنیا

شستون
  https://shastoon.ir