800
۰
رئیس هیئت وزنه برداری سیستان و بلوچستان:

برای اولین بار در تاریخ استان، وزنه برداری بانوان کلید خورد/وزنه برداری بانوان یک مسئله نا مفهوم در این منطقه است

رئیس هیئت وزنه برداری استان سیستان و بلوچستان گفت: رشته وزنه برداری بانوان برای اولین بار در تاریخ استان سیستان و بلوچستان کلید خورده و شروع به فعالیت کرده است.
برای اولین بار در تاریخ استان، وزنه برداری بانوان کلید خورد/وزنه برداری بانوان یک مسئله نا مفهوم در این منطقه است
محمد اسحاق ناروئی در گفت وگو با شستون با بیان اینکه دوره های آشنایی بانوان با ورزش وزنه برداری در شهرستان هایی که متقاضی زیادی دارند، برگزار می شود، گفت: یکی از استان هایی که از رشته وزنه برداری بانوان استقبال خوبی داشته سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و استعداد های خوبی که در بانوان این استان حاکم است، می توانند در این رشته جایگاه خوبی داشته باشند.

رئیس هیئت وزنه برداری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رشته وزنه برداری بانوان برای اولین بار در تاریخ استان کلید خورده و شروع به فعالیت کرده است، اذعان کرد: در چند ماه آینده یکی از نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ورزش کار خود را در شهر زاهدان شروع کرده و یک کلاس توجیهی در وزنه برداری یک ضرب و دو ضرب برای بانوان برگزار می شود، یادآوری کرد: کوتاهی قد در برخی از افراد بخاطر انجام ورزش وزنه برداری نیست و تغذیه و وراژت در این امر نقش دارند.

ناروئی با بیان اینکه هورمون تستوسترون تا سن 18 سالگی در افراد تولید و باعث رشد اندام های آنها می شود و وزنه برداری تاثیری بر این عملکرد ندارد، توضیح داد: این رشته قدرتی بوده و اولین دوره رکوردگیری آن در تهران انجام می شود.

وی سرعت، قدرت و تکنیک را از عوامل موثر در رشته وزنه برداری عنوان کرد و بیان داشت: چین دارای 80 میلیون وزنه بردار است که در این رشته فعالیت می کنند.

رئیس هیئت وزنه برداری استان با بیان اینکه پوشش بانوان در مسابقات کاملا اسلامی بوده و وزنه برداری بانوان یک مسئله نامفهوم برای مردم این منطقه است، گفت: با تلاش  در این زمینه و روحیه ورزشی قوی باید این ذهنیت اشتباه را از بین برد.
 
انتهای پیام/م.ش
 
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 10101
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *