دبیر هیئت بازی های بومی محلی سراوان خبر داد:

برگزاری مسابقات انتخابی تیم هفت سنگ بانوان استان در سراوان

شستون , 11 بهمن 1396 ساعت 9:07

دبیر هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان از برگزاری مسابقات هفت سنگ انتخابی تیم بانوان استان جهت شرکت در مسابقات کشوری خبر داد.


مصطفی دهواری در گفت و گو با شستون با بیان اینکه شهرستان سراوان میزبان مسابقات هفت سنگ انتخابی تیم بانوان استان جهت شرکت در مسابقات کشوری برگزار می شود، گفت: این مسابقات به مناسبت دهه مبارکه فجر از 18 تا 19 بهمن ماه خواهد بود.
 
وی زنده نگه داشتن سنن و آداب گذشتگان، جایگزینی ورزش  به جای فضای مجازی و تشویق مردم جهت برگزاری این مسابقات را از اهداف خود عنوان کرد و افزود: هدف اصلی برگزاری این دوره از مسابقات گرامیداشت دهه مبارکه فجر و ایجاد انگیزه، شور و نشاط  در بین جوانان است.
 
دبیر هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان در ادامه از برگزاری جشنواره دایا مادر در جالق، جشنواره بازی های بومی محلی در روستای دشتوک و المپیاد ورزشی در ایام مبارکه فجر خبر داد و یادآوری کرد: هیئت بازی های بومی محلی در نظر دارد در این ایام مبارک جشنواره پیاده روی در شهر سیرکان برگزار کند.
 
وی با اشاره به اینکه در مسابقات هفت سنگ انتخابی بانوان 6 تیم از کل استان سیستان و بلوچستان که هر کدام ۶ نفر بازیکن دارد و یکی از آنها انتخابی مسابقات کشوری خواهد بود، توضیح داد: این مسابقات برای اولین بار برای بانوان در سراوان برگزار می شود.
 
دهواری با اشاره به اینکه هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان جز هیئت های برتر کشور است و هر هفته در یک روستا این بازی ها را برگزار می کند، تصریح کرد: در فصل مدارس هر هفته در دو مدرسه این بازی ها برگزار می شود که می تواند الگویی برای تمام مدارس کشور باشد.
 
‏وی در پایان با توجه به اینکه هیئت بومی محلی سراوان جز سه هیئت برتر کشور است خواستار حمایت مسئولین، فرمانداری و بخشداری جهت ترویج این بازی ها و دور نگه داشتن جوانان از فضای مجازی شد.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 


کد مطلب: 10288

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10288/برگزاری-مسابقات-انتخابی-تیم-هفت-سنگ-بانوان-استان-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir