800
۰

نوروز ۹۷ "چوگان" جهانی را در نقش جهان ببینید

«بازی نمادین "چوگان" به صورت نمادین در میدان نقش جهان اصفهان به عنوان استانداردترین میدان تاریخی جهان در نوروز ۹۷ برگزار می‌شود.»
نوروز ۹۷ "چوگان" جهانی را در نقش جهان ببینید
به گزارش شستون؛ فریدون الهیاری، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به ایسنا توضیح داد: در سه سال اخیر در میدان نقش جهان اصفهان، معمولا بازی‌های نمادین را برگزار می‌کردیم، حتی بخشی از تصاویر این بازی‌ها نیز به عنوان مستندات ثبت جهانی درپرونده‌ی جهانی که به یونسکو ارائه شده، استفاده شد.

او افزود: امسال نیز گزارشی از برنامه‌های اجرائی سال پیش به استانداری ارائه شد و آقای استاندار  تاکید و تائید داشت که این اقدام به عنوان یک جاذبه گردشگری در میدان امام اصفهان به عنوان مهمترین میدان تاریخی چوگانِ جهان و تنها میدان استاندارد تاریخی جهان برگزار شود.

وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی استان اصفهان در چند سال گذشته تلاش می‌کند تا روی نهادینه شدن این برنامه در میدان امام اصفهان سرمایه‌گذاری کند، نوروزِ امسال نیز در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

او تاکید کرد: بعد از انجام برنامه‌ریزی‌ها، ساعت و زمانِ برگزاری این بازی‌ها در میدان نقش جهان اصفهان اعلام می‌شود تا مسافران نوروزی اگر قصد حضور در اصفهان را دارند، سفر خود را برنامه‌ریزی کنند.

الهیاری این اقدام را یکی از انگیزه‌های حضور در اصفهان دانست که مدیریت شهری اصفهان آن را برای نوروز ۹۷ برنامه ریزی می‌کند.

او تاکید کرد: انجام این بازی‌ها در بخشی از میدانِ تاریخی نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود نه همه‌ی میدان، بنابراین طبیعی است که بازی به صورتِ کاملا استاندارد نیست و قرار است به طور نمادین اجرا شود.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: برنامه نوروزگاه امسال در استان اصفهان با قوت پیگیری می‌شود و تلاش میکنیم تا روی محتوا همراه با موضوع میراث ناملموس در اصفهان برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 10330
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *