نماینده مردم خاش و میرجاوه:

نمایندگان در حال بررسی بند به بند جزئیات لایحه بودجه هستند/ تلاش برای تصویب بودجه بدون وارد شدن فشار به مردم

شستون , 17 بهمن 1396 ساعت 6:53

نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه گفت: با توجه به رسالت خادمین مردم در خانه ملت تمام تلاش بر آن است تا لایحه برنامه و بودجه بدون وارد شدن فشار به مردم به تصویب رسد.


علی کرد در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه بررسی بودجه ۹۷ همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: افزایش حامل های انرژی از حالت معقول گران تر نخواهد شد.
وی افزود: بودجه سال ۹۷ دارای اشکالاتی بود که نمایندگان مجلس باتوجه به مشکلات برنامه و بودجه از قبیل یارانه ها، افزایش بنزین و حامل های انرژی و موارد دیگر که مطابق برنامه پنج ساله ششم کشور نبود، این لایحه را برگشت دادند تا اصلاحیه ها و تغییرات در متون، ماده ها و بندهای الحاقی داده شود.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه ادامه داد: لایحه پس از تغییرات به مجلس آمد که نمایندگان مردم با ظرافت خاص در حال بررسی بند ها، ماده ها، الحاقیه ها و حذفیات آن هستند تا برنامه و بودجه کاملا مطابق برنامه پنج ساله ششم پیش رود.
کرد با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله ششم که برای پنج سال برنامه ریزی کشور است از سال‌۹۶ شروع شده، گفت: در برنامه سال ۹۷ مناطق غیر برخوردار، کمتر توسعه یافته، متاطق مرزی، استان هایی که از نظر نزولات آسمانی خشک هستند و کاهش باران دارند، در بحث روستاها، توسعه روستا ها، برق رسانی، آب و فاضلاب روستایی، شبکه های شهری، طرح حادی، ساماندهی روستاها، کمک به دهیاری ها و شهرداری های نوپا که درآمد ندارند قطعا لحاظ خواهد شد.
وی افزود: امید می رود با توفیقات الهی و تلاش مضاعف خادمین مردم در خانه ملت بتوانیم بودجه سال ۹۷ را با شفافیت و بدون اینکه فشاری به مردم وارد شود، به تصویب برسد و به دولت ابلاغ شود و سپس شورای نگهبان نظریه های خود را خواهند داد.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه با اشاره به اینکه رسالت خادمین مردم در خانه ملت قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، اذعان کرد: با توجه به  رسالت و وظایف و شرح ذاتی و قانونی نمایندگان و توجه به آرامش ملت، کم کردن تورم، رفع مشکلات بیکاری، ایجاد اشتغال، توسعه مناطق غیر برخوردار و کمتر توسعه یافته و در اصل تنظیم بازار، شروع فعالیت کارگاه ها و کارخانه ها، تولیدات و دفاع اژ تولیدات داخل، مبارزه با کالای قاچاق در بودجه سال ۹۷ لحاظ شده است.
کرد تصریح کرد: پس از کلیات، جزئیات بودجه به صورت بند به بند بررسی می شود تا ردیف لحاظ شده برای سهم هر استان، الحاقیه هایی که نمایندگان معترض بودند به نگارش در خواهد آمد تا با شفافیت و قابل عملیاتی و اجرایی با تخصیص اعتبارات بالا در سرفصل های مختلف قانون برنامه در کشچر اجرا شود.


انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 10363

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10363/نمایندگان-حال-بررسی-بند-جزئیات-لایحه-بودجه-هستند-تلاش-تصویب-بدون-وارد-شدن-فشار-مردم

شستون
  https://shastoon.ir