رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

غرور آفرین بودن عملیات والفجر هشت/ ساقط کردن 70 فروند هواپیمای دشمن در زمان جنگ

شستون , 23 بهمن 1396 ساعت 19:37

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: شهید محبعلی فارسی به دلیل داشتن اخلاق حسنه در عملیات ها و جبهه جنگ یکی از بهترین فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بود.


غلام رضا شهرکی مقدم در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۰ به عنوان  نیروی بسیجی عازم جبهه جنگ شده است، اظهار کرد: در منطقه عملیاتی کرخه نور و در عملیات بیت المقدی مجروح شده است.
وی افزود: پس از درمان سپس به عنوان کادر رسمی به جبهه اعزام و‌ مشغول به فعالیت شده است.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: در عملیات های کربلای یک، چهار و پنج، عملیات مقدماتی والفجر، عملیات والفجر هشت، عملیات خیبر و عملیات بدر حضور داشته است.
شهرکی مقدم با اشاره به اینکه با فرمانده گردان ۴۰۵ شهید محبعلی فارسی، دانش شهرکی فرمانده گردان در عملیات کربلای یک، و در عملیات کربلای پنج با سردار باغبانی و شهید هراتی هم رزم بوده، شهید محبعلی فارسی را با توجه به اخلاق حسنه در عملیات ها و دوران جنگ به عنوان بهترین فرمانده  آن زمان معرفی کرد.
وی با بیان اینکه تعداد شهیدان، مجروحین و اسیران هر عملیات با عملیات دیگر متفاوت بوده و تعداد شهیدان عملیات هایی را که شرکت کرده را به یاد ندارد، گفت: در عملیات های کربلای یک، والفجر هشت، کربلای چهار و ‌پنج به عنوان فرمانده گروهان حضور داشته است.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس عملیات والفجر هشت را به دلیل کسب موفقیت های چشمگیر و فتح فاو و تصرف هور عبدالله را یکی از بهترین و غرور آفرین ترین عملیات های دوران حضور خود در جبهه جنگ عنوان کرد.

دفاع از کشور یک وظیفه شرعی و دینی است
منوچهر شفیعی یکی دیگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که هم اکنون شهردار زنجان نیز می باشد، در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از شهر زاهدان به جبهه جنگ اعزام شده و در عملیات های جنوب و غرب حضور داشته است.
وی با بیان اینکه دفاع از کشور یک وظیفه شرعی و دینی است، گفت: جبهه جنگ درس ایثار، شهادت و از خودگذشتگی را به رزمندگان آموخت.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در عملیات های مختلف وظیفه های متفاوتی از جمله بی سیم چی گروهان، بی سیم چی گردان و مسئول تعاون گردان را داشته است.
شفیعی عملیات والفجر هشت را به دلیل استفاده از اصل غافلگیری و فتح فاو و پیش روی در خاک دشمن ، غرور آفرین عنوان کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به دستیابی به سامانه موشکی در آن زمان توانسته اند بیش از ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را ساقط کنند.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: در عملیات والفجر هشت که به عنوان بی سیم چی همراه فرمانده گردان سوار بر قایق بوده و سمت دشمن در حال حرکت، از غرق شدن لنج دشمن در آن منطقه بی خبر بوده اند، که موتور قایق پس از اصابت به آن‌ به داخل آب رها شده است.
شفیعی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: هر لحظه که قایق های خودی را در حال حرکت می دیدند با چراغ قوه و دست به آنها اشاره می کردند و هر کدام سوار یک قایق شدند به سمت دشمن حمله کردند و خاک ریز ها را یکی پس از دیگری طی کردند و توانسته بودند در خاک دشمن نیز پیش روی داشته باشند.
وی عملیات والفجر هشت را موفقیت آمیز ترین عملیات دانست که در تعداد زیادی از نیروهای دشمن را به اسارت گرفته شد.

انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 10488

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10488/غرور-آفرین-بودن-عملیات-والفجر-هشت-ساقط-کردن-70-فروند-هواپیمای-دشمن-زمان-جنگ

شستون
  https://shastoon.ir