مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان:

ایجاد آمادگی در نیروهای بسیج جامعه پزشکی در راستای برپای بیمارستان صحرایی/آموزش بهداشت مهم ترین شاخصه بیمارستان صحرایی گشت بوده است

شستون , 28 بهمن 1396 ساعت 9:47

مسئول بسیچ جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد آمادگی بهداشت و درمان استان به ویژه نیروهای جامع پزشکی برای بحران ها و حوادث از مهم ترین هدف های کار در بیمارستان صحرایی می باشد.


علیرضا سرگزی در گفت وگو با شستون با بیان اینکه بیمارستان صحرایی مرحوم مولوی حسین پور به مدت سه روز در شهر گشت جهت کمک به افراد نیازمند برپا شده بود، گفت: بخش دندان پزشکی به ظرفیت 14 یونیت، اتاق عمل به ظرفیت چهار تخت عمل، بخش رادیولوژی، داروخانه و کلینیک های عمومی و تخصصی در این بیمارستان فعالیت می کردند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان به 30 هزار نفر خدمات ارائه کرده است، افزود: پزشکان جهادگر عرصه سلامت در بیمارستان صحرایی از تهران و سیستان و بلوچستان بودند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت زدایی، برقراری عدالت در سلامت، ارائه خدمات بهداشتی به منطقه محروم گشت که فاقد بیمارستان است را از اهداف راه اندازی بیمارستان صحرایی عنوان کرد و اذعان داشت: ایجاد آمادگی بهداشت و درمان استان به ویژه نیروهای جامع پزشکی برای بحران ها و حوادث از مهم ترین هدف های کار در بیمارستان صحرایی می باشد.

وی در ادامه آموزش بهداشت، ترمیم، جرم گیری در دندان پزشکی را از شاخصه های بیمارستان صحرایی گشت مطرح کرد و بیان داشت: در ساعات اولیه روز مراجعه کنندگان زیادی از شهر گشت به بیمارستان آمدند و به طور ناگهانی از استقبال مردم غافل گیر شدیم.

سرگزی با اشاره به اینکه بخش بستری این بیمارستان 26 تخت خواب داشته است، یادآوری کرد: 26 پزشک متخصص و عمومی در بخش های مختلف بیمارستان مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بوده اند.

وی توضیح داد: بیمارستان های چابهار، زاهدان و سراوان از این بیمارستان پشتیبانی می کردند و در صورتی که عمل در بیمارستان صحرایی انجام نمی شد بیمار به این شهرستان ها ارجاع داده می شد.

لازم به ذکر است بیمارستان صحرایی که در مورتان برپا شده بود با چهار تخت عمل و 4 هزار و 175 ویزیت تخصصی به 33 هزار نفر در منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
 
 


کد مطلب: 10548

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10548/ایجاد-آمادگی-نیروهای-بسیج-جامعه-پزشکی-راستای-برپای-بیمارستان-صحرایی-آموزش-بهداشت-مهم-ترین-شاخصه-گشت-بوده

شستون
  https://shastoon.ir