800
۰
رئیس مخابرات شهرستان سراوان:

۹۵ درصد شبکه کابل مرکز مخابرات روستای هوشک به سرقت رفته است/ نصب ۳۶ سایت همراه اول نسل سه و چهار در سراوان بزرگ

رئیس مخابرات شهرستان سراوان گفت: از دی ماه سال گذشته تا کنون ۳۶ سایت همراه اول نسل سه و چهار در سراوان، مهرستان و سوران نصب شده است که از این تعداد ۷ سایت جدید کار اجرایی آن از صفر تا ۱۰۰ طی ماه های اخیر انجام شده است.
۹۵ درصد شبکه کابل مرکز مخابرات روستای هوشک به سرقت رفته است/ نصب ۳۶ سایت همراه اول نسل سه و چهار در سراوان بزرگ
حسین‌احمدی نسب در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در فاز اول اجرای فیبر نوری خانگی شهرستان سراوان تعداد پنج هزار پورت اختصاص داده شده که متراژ تقریبی فیبر مورد نیاز ۱۶ کیلومتر می باشد که تا کنون حدود ۸۰ در صد فیبر اجرا شده است.
 
وی افزود: در روستای هوشک تقریبا ۹۵ درصد شبکه کابل به سرقت رفته که با رایزنی و مکاتبات انجام شده  با مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان، حدود ۱۷ کیلومتر کابل جدید جهت بازسازی کامل شبکه کابل روستای فوق اختصاص یافته که تا کنون حدود ۱۱ کیلومتر آن اجرا  شده است ، ضمنا در صورت فراهم بودن شرایط تا پایان سال جاری اجرای شبکه آن به اتمام خواهد رسید. 
رئیس مخابرات شهرستان سراوان ادامه داد: از دی ماه سال گذشته تا کنون ۳۶ سایت نسل سه و چهار در سراوان، مهرستان و سوران نصب و راه اندازی شده است که از این تعداد ۷ سایت جدید کار اجرایی آن از صفر تا ۱۰۰ طی ماه های اخیر انجام شده و ما بقی، سایت های موجود شهرستان بوده که نسل سه و چهار تجهیزات همراه اول در آنها نصب شده است.
احمدی نسب در تکمیل مطلب فوق با اشاره به اینکه از تعداد ۴۱ سایت موجود و هفت سایت جدید مجموعا ۴۸ سایت تعداد ۷۵ درصد سایت های همراه اول موجود در منطقه تحت پوشش نسل سه و چهار قرار گرفته است، اضافه کرد: چهار سایت جدید در سراوان و  دو سایت دیگر در مهرستان نصب و راه اندازی شده است و تنها سایت باقی مانده قبل از پایان سال جاری در منطقه سورو جالق نصب و راه اندازی خواهد شد.
 
وی گفت:  برای نقاط مختلف شهرستان که  شبکه های کابل و متعلقات به سرقت رفته است از جمله مناطق آسپیچ، روستاهای دزک، زنگیان، پره کنت، کهنوک محمدی، کلاتوک و دشتوک مکاتبات لازم با مخابرات منطقه سیستان و  بلوچستان انجام شده است و در صورت تأمین تجهیزات طی سال آینده بخشی از مسیر های سرقت شده به تدریج  نوسازی‌ و با توجه به تغییر رویکرد شرکت مخابرات ایران در خصوص مهاجرات از سمت شبکه های مسی به فیبر نوری و بهره مندی مشترکین از تکنولوژی های جدید فییر نوری جایگزین شبکه های مسی سرقت شده خواهد گردید.
رئیس مخابرات شهرستان سراوان گفت: باتوجه به مساعدت انجام شده توسط مخابرات منطقه سیستان و بلوچستان یک دستگاه بی تی اس همراه اول پرتابل جهت منطقه گردشگری کلپورگان اختصاص یافته است که تا پایان سال جاری در منطقه فوق استقرار خواهد یافت.
احمدی نسب اضافه کرد: در روستای هوشک همزمان با اجرای شبکه کابل بخشی از مسیر های شبکه به طور همزمان فیبر نوری اجرا خواهد شد.
 
وی نصب و اجرای فیبر نوری خانگی در بخش هایی از مناطق مسکونی جدید از جمله مسکن مهر سراوان، شهرک امام حسین (ع) شهر گشت، فیبر بازارچه های مرزی جالق و کوهک را از برنامه های سال آینده این اداره عنوان کرد.
رئیس مخابرات شهرستان سراوان در تکمیل مطلب فوق افزود: برای بازارچه مرزی کوهک فیبر نوری تا محل بازارچه اجرا شده و با توجه به اینکه فیبر بین سراوان تا کوهک به طول تقریبی ۱۱۰ کیلومتر به دلیل سرقت و تخریب های مکرر و قطعی های ارتباط بخش بم پشت در حال اجرا و جایگزینی به صورت زمینی است و تأمین ارتباط بازارچه نیز منوط به اتمام و بهره برداری فیبر فوق می باشد و‌ بخشی از مسیر در محدوده روستای اسفندک که حدود یک چهارم کل مسیر۱۱۰ کیلومتری محسوب می‌شود، در حال اجرا است که به محض تکمیل فیبر، مسیر ارتباطی بازارچه تأمین و برقرار خواهد شد.
احمدی نسب با بیان اینکه عملیات اجرای فیبر  بازارچه مرزی جالق هم در دست اقدام می باشد و طرح مسیر اجرایی به استان‌ارسال و  به محض تأمین تجهیزات، اجرای فیبر آغاز خواهد شد، از اختصاص دو سایت جدید نسل سه و چهار برای قسمت بالای جاده منطقه آسپیچ خبر داد که عملیات نصب و راه اندازی آن‌ در سال آینده انجام خواهد شد که این امر نیز مستلزم واگذاری دو قطعه زمین ۷۰ متری توسط مراجع مربوطه است که مکاتبات و هماهنگی های لازم جهت واگذاری زمین انجام گرفته است.
 
انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 10576
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *