رئیس دفتر بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان سراوان:

طلایی بودن طرح بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر/سراوان رتبه دوازدهم کشوری را در پوشش بیمه اجتماعی کسب کرده است

شستون , 5 اسفند 1396 ساعت 10:53

رئیس دفتر اداری بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: شهرستان سراوان از حیث پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر رتبه دوازدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.


رحمان سجادی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: طرح بیمه روستاییان و عشایر یک طرح طلایی است   و شهرستان سراوان از حیث پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر رتبه دوازدهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نوعی بیمه دولتی است که در سال ۱۳۸۳  به تصویب هیئت دولت رسیده است، این صندوق در عمل فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده و وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

سجادی با اشاره به اینکه این صندوق از خانواده ها در بروز اتفاقات گوناگون  مثل حوادث، پیری، فوت و بیکاری حمایت می کند، یادآوری کرد: بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر  و کشاورزانی که ساکن شهر هستند را شامل می شود و مربوط به تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه حمایت دولت در پرداخت حق عضویت روستاییان، عشایر و کشاورزان بیمه مزبور را نسبت به سایر بیمه ها ممتاز و ویژه کرده است، توضیح داد: مبلغی که سالانه روستاییان، عشایر و کشاورزان برای حق عضویت به صندوق پرداخت می کنند، دو برابر این مبلغ را دولت به حساب آنان واریز می کند.

رئیس دفتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان سراوان تصریح کرد: افرادی که مشمول بیمه اجتماعی هستند با مراجعه به دهیاری ها و شرکت های تعاونی روستایی سطح استان نسبت به عضویت در این صندوق اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۹۴ خانوار در شهرستان سراوان  در کارگزاری ۶۵۱۲۱ صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عضو  شده اند، یادآوری کرد: این حق عضویت را شورای عالی رفاه و بانک مرکزی بر اساس نرخ تورم، رشد اقتصادی، رشد ناخالص ملی از۲۱۰ تا ۴۸۰ هزار تومان در سال جاری  تعیین کرده است .

سجادی در پایان با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با تمامی دهیاران وشوراهای اسلامی درارتباط  است، توضیح داد: تمامی دهیاران، شرکت های تعاونی و اعضاهای شورای اسلامی روستا در خط مقدم اطلاع رسانی بیمه اجتماعی به روستاییان هستند.
 
 
انتهای پیام/م.ش


کد مطلب: 10665

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10665/طلایی-بودن-طرح-بیمه-اجتماعی-روستاییان-عشایر-سراوان-رتبه-دوازدهم-کشوری-پوشش-کسب-کرده

شستون
  https://shastoon.ir