800
۲
رئیس یگان حفاظت محیط زیست سراوان:

چشمه هایی سحر انگیز در جنوب شرق/ «پیرگیابان»مرهم امراض پوستی در سیب و سوران

رئیس یگان حفاظت محیط زیست سراوان گفت: در شهرستان سیب و سوران و روستای دهان دو چشمه وجود دارد که این چشمه ها امراض پوستی را درمان می کنند.
چشمه هایی سحر انگیز در جنوب شرق/ «پیرگیابان»مرهم امراض پوستی در سیب و سوران
موسی دهقان نژاد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: یکی از مکان هایی که معولا سالانه افراد بی شماری جهت درمان امراض پوستی به این مکان مسافرت می کنند، چشمه های آب درمانی «پیر گیابان» در سیب و سوران است.
وی افزود:  این چشمه ها در دو دهنه کنار هم در تمامی سال های ترآبی و خشک سالی به صورت یکسان فعال هستند که سالانه ده ها نفر جهت مداوای امراض پوستی به این مکان مراجعه می کنند.
رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان ادامه داد: این چشمه ها با توجه به اینکه در کنار هم قرار دارند اما دارای خواص متفاوتی هستند، به طوری که ابتدا بیمار در یکی از این چشمه ها خود را با آب غسل داده و سپس در چشمه دیگر به صورت کامل آب تنی می کند.
دهقان نژاد در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: در چشمه اول با توجه به گل و خاک رسی که در آن‌ وجود دارد که به بوی تعفنی از آن‌ به مشام می رسد، جاهایی که از بدن که مشکل پوستی دارد با مالیدن آن و بعد از مدتی گل آن خشک می‌شود، و سپس در چشمه دوم با آب تمیز و روانی که دارد، خود را کاملا شست و شو دهد‌.
وی گفت: در این خصوص با توجه به مصاحبه های متعدد که با افرادی که از این روش جهت مداوای پوستی انجام شده، بیشتر آنان از نحوه درمان راضی بوده اند.
رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: این چشمه در شهرستان سیب و سوران و در روستای دهان در شمال غربی این روستا واقع شده که یکی از چشمه ها دارای آب گوگردی و دیگر دارای آب زلال است.

انتهای پیام/الف.د
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 10699
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *