عضو موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان تهران:

یافتن شیوه های غلبه بر مشکلات زندگی توسط کودکان در طرح "با من بخوان"/ کتاب های موجود در مدارس اغلب بی کیفیت هستند

شستون , 16 اسفند 1396 ساعت 8:47

عضو موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان گفت: طرح با من به بخوان به صورت منسجم از سال 91 در اکثر نقاط ایران آغاز شد که در این طرح کودک راه های غلبه بر مشکلات زندگی را می آموزد.


مهری صفایی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: طرح "با من بخوان" برای اولین بار در سال 90 مطرح شد که به صورت داوطلبانه در حاشیه شهر یزد و در آدذربایجان به صورت پراکنده پوشش داده شد.
وی افزود: این طرح به صورت سازمان یافته، منظم و منسجم و هدفمند از سال 91 آغاز شد که در حال حاضر بسیاری از مناطق ایران  از جمله آذربایجان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، البرز و تهران را در تحت پوشش قرار داده است.
عضو موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان طرح "با من بخوان" در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: این طرح کودکان کار، کودکان بیمار، شیرخوارگاه را نیز تحت پوشش قرار داده است.
صفایی ادادمه داد: در این طرح فرد باید تکنیک بلند خوانی، فراز و فرود یک داستان  را یاد داشته باشد تا کودک بتواند لذت ببرد و پس از لذت کودک بتواند به وسیله کتاب راه های غلبه بر دشواری های زندگی را پیدا کند.
وی با توجه به اینکه همه کودکان حق دارند کتاب های با کیفیت بخوانند، هدف طرح "بامن بخوان" را  استفاده کودکان از کتاب های با کیفیت عنوان و در ادامه بیان کرد: کتاب هایی که در مدارس وجود دارد عمدتا بی کیفیت هستند و درواقع این کتاب ها باید خمیر می شدند چرا که این کتاب ها اغلب بی کیفیت و اغلب دارای ترویج خشونت هستند.
عضو موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان طرح "با من بخوان"، گفت: کودک باید بیاموزد که تصویر گری بخش مهم یک کتاب است.
سمیه امرا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان سراوان نیز در ادامه به خبرنگار شستون گفت: آموزگاران پایه اول هر کدام از حروف الفبا را شعر به دانش آموزان می آموزند.
وی ادامه داد: کودکان ضمن اینکه هر یک ازحروف الفبا را با شعر و داستان می آموزند، موجب ارتقاء اعتماد به نفس، بالا رفتن انگیزه و علاقه آنان به درس می شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سراوان گفت: طرح با من بخوان برای سومین بار در سیستان و بلوچستان و برای اولین بار است که درشهرستان سراوان اجرا می  شود که در سال جاری 65 نفر از معلمان پایه اول مقطع ابتدایی در این طرح شرکت کردند.
امرا خاطر نشان کرد: دو هزار و 25 دانش آموز برای طرح "با من بخوان" تحت نظر قرار گرفته اند که تا کنون دو کارگاه آموزشی برگزار شده است و پس از هر کارگاه در فاصله دو ماهه، از روند کار رصد و بازدید انجام می شود.

انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 10734

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10734/یافتن-شیوه-های-غلبه-مشکلات-زندگی-توسط-کودکان-طرح-بخوان-کتاب-موجود-مدارس-اغلب-بی-کیفیت-هستند

شستون
  https://shastoon.ir