رئیس دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان سراوان خبر داد:

اعمال وحدت رویه بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بازنشستگان تامین اجتماعی

شستون , 19 اسفند 1396 ساعت 8:50

رئیس دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان سراوان از اعمال وحدت رویه بیمه شدگان صندوق بیمه روستائیان و عشایر با بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.


رحمان سجادی در گفت و گو با شستون اظهار داشت: جهت تأمین نظر شورای نگهبان به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مجاز به اعمال وحدت رویه بیمه شدگان صندوق بیمه روستائیان و عشایر با بازنشستگان تامین اجتماعی شد.
 
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت تعاون مجاز به اعمال وحدت رویه بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بازنشستگان تامین اجتماعی شد.
 
سجادی تصریح کرد: نمایندگان بند الحاقی ۲ تبصره ۷ لایحه بودجه را به این شرح اصلاح کردند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند جهت اعمال وحدت رویه بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام قانونی لازم را به عمل آورد.
 
وی یاد آوری کرد: افرادی که در شهرها زندگی می کنند اگر زمین، باغ، کارگاه، کارخانه وغیره به نام آنان در روستا باشد و یا در فعالیت های همچون زنبور داری در مناطق روستایی مشغول باشند، می توانند عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر شوند.
 
رئیس دفتر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان شهرستان سراوان اذعان داشت: کارگران فصلی ساکن شهر نمی توانند عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر شوند اما اگر افراد ساکن روستا هستند ولی در شهرها کار می کنند و یا ساکن شهر هستند و شش ماه از سال را در روستا سکونت دارند می توانند عضو صندوق بیمه شوند.
 
وی در پایان گفت: مجلس مصوبه ای پیشنهاد داده که با تائید شواری نگهبان و ابلاغ دولت دیگر قادر به بیمه کردن افراد بالای ۵۰ سال نمی باشیم و بنابراین بهتر است افراد زیر ۵۰ سال، خود را هرچه سریعتر بیمه کنند.
 
انتهای پیام/م.ش
 


کد مطلب: 10756

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10756/اعمال-وحدت-رویه-بیمه-شدگان-صندوق-روستاییان-عشایر-بازنشستگان-تامین-اجتماعی

شستون
  https://shastoon.ir