نقاط حادثه‌خیز و محورهای پرتصادف سیستان و بلوچستان کدامند؟

27 اسفند 1396 ساعت 10:48

در حالی بسیاری از مردم برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی را آغاز کرده اند که اطلاع از وضعیت راههای کشور از مهم ترین مقدمات سفر است.


به گزارش شستون؛ سرهنگ یداله ستوده فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به وضعیت جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان در آستانه آغاز سفرهای نوروزی اظهار کرد: طرح ترافیکی پلیس از 24 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 97 ادامه داد.

وی شیب تند جاده‌ها، کم عرض و دو طرفه بودن جاده ها را از ویژگی محور های جنوب استان دانست و افزود: محور ایرانشهر – خاش، ایرانشهر –نیکشهر و محور بزمان جزو محورهای پرتصادف جنوب استان هستند.

وی عمده دلایل تصادف در جاده های استان را تخطی از سرعت مجاز، انحراف و تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و عدم رعایت حق تقدم، عنوان کرد و گفت: اگر سرعت‌های مجاز رعایت شود و رانندگان با حوصله رانندگی کنند قطعا شاهد تصادفات در ایام نوروز نخواهیم بود.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان خطاب به مسافران نوروزی و افرادی که با جاده های استان آشنایی ندارند نیز گفت: با توجه به اینکه اغلب جاده های استان در جنوب به صورت دوطرفه و کم عرض می باشد حتی الامکان از سمت راست حرکت کرده و از سرعت و انحراف به چپ غیرضروری خودداری شود.

وی افزود: متاسفانه از آغاز طرح نوروزی تا به امروز شش نفر جان خود را در محورهای جنوب استان از دست داده اند البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان داشت: از آغاز طرح ترافیکی پلیس متاسفانه یک نفر بر اثر واژگونی خودرو در مسیر خاش – زاهدان جان خود را از دست داده است.

وی از شناسایی 15 نقطه حادثه خیز در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: محور سراوان – خاش، خاش – زاهدان و زاهدان – زابل جز پرحادثه ترین محورهای شمال استان هستند.

انتهای پیام//


کد مطلب: 10825

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10825/نقاط-حادثه-خیز-محورهای-پرتصادف-سیستان-بلوچستان-کدامند

شستون
  https://shastoon.ir