800
۰
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان:

موزه‌محلی و مردم شناسی سراوان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافرین نوروزی/ فعالیت سه موزه در سطح شهرستان سراوان

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: موزه‌ محلی و مردم شناسی شهرستان سراوان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافرین نوروزی است.
موزه‌محلی و مردم شناسی سراوان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافرین نوروزی/ فعالیت سه موزه در سطح شهرستان سراوان
حمزه ندرت زهی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: موزه محلی و مردم شناسی شهرستان سراوان واقع در خیابان آزادی در ایام نوروز پذیرای مسافران و‌ گردشگران نوری است که به این شهرستان سفر می کنند.
وی افزود: ساختمان موزه محلی و مردم شناسی سراوان اولین ساختمان اداری این شهرستان است که در سال ۱۳۱۶ با مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر و زیر بنای ۴۶۰ متر مربع، بنا شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: این موزه دارای چندین گالری از جمله گالری مرور بر تاریخ بلوچستان، گالری معرفی سنگ نگاره های دره نگاران، گالری مشاهیر و سیاه چادر، گالری زیورآلات سنتی، گالری صنایع دستی، گالری زندگی روز مره و گالری حیات وحش است.
ندرت زهی با بیان اینکه در ایام نوروز ساعت کاری موزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ شب پذیرای گردشگران و مسافرین نوروزی است، گفت: همچنین در محوطه موزه غرفه های صنایع دستی، بازارچه نوروزی، پخت غذاهای سنتی و اجرای موسیقی های محلی در طول ایام نوروز دایر است.
وی در پایان از برگزاری جشن روز سراوان سرزمین نخل و نگاره که در ۹ فروردین در محل موزه محلی و مردم شناشی سراوان برگزار می شود خبر داد و افزود: در سطح شهرستان سراوان سه موزه محلی و مردم شناسی، موزه شخصی عبدالله سپاهی در دزک و موزه زنده خاک کلپورگان در روستای جهانی کلپورگان در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ الف.د
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 10829
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *