800
۰
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سروان:

پایان گرده افشانی 13 هزار هکتار باغات خرما در سراوان/ کشاورزان محصول خرما را بیمه کنند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: با توجه به حادثه خیز بودن شهرستان و استان سیستان و بلوچستان کشاورزان محصول خرما خود را بیمه کنند تا در هنگام بروز خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارات وارده را پرداخت کند.
پایان گرده افشانی 13 هزار هکتار باغات خرما در سراوان/ کشاورزان محصول خرما را بیمه کنند
شیرزاد کمالی در گفت و گو با شستون اظهار داشت: گرده افشانی نخیلات خرما همواره در شهرستان سراوان از اسفند ماه آغاز می شود و تا نیمه اول فروردین ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سراوان بالای 56 رقم خرما کشت می شود،افزود: با توجه به سطح زیر کشت 13 هزار هکتاری خرما در این شهرستان،  هشت هزار هکتار سطح زیر کشت خرما به صورت دیم و پنج هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با بیان اینکه از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت خرما که به صورت آبی کشت می شود، چهار هزار هکتار از رقم مضافتی و هزار هکتار دیگر سایر ارقام است که به صورت تک بوته و یا سطح زیر کشت بالا مانند رقم ماکیلی می باشد.
کمالی خاطر نشان کرد: در سال جاری این امید می رود که اگر عامل قهری و مشکلات دیگر به وجود نیاید، برداشت خوبی را شاهد باشیم.
وی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد که نسبت به بیمه محصول خرما خود با توجه به حادثه خیز بودن شهرستان سراوان و استان سیستان و بلوچستان اقدام کنند چرا که در سنوات گذشته با ورزش بادهای گرم در امر گرده افشانی اختلال به وجود آمده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: اگر باغدار محصول خود را بیمه کند به نوعی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارات وارد شده به محصول را پرداخت می کند.

انتهای پیام/الف.د
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 10858
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *