معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:

رشد 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان/نقش مهم مجمع خیرین در راستای کاهش اعتیاد

شستون , 16 فروردين 1397 ساعت 7:48

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل مجمع های خیریه در راستای کاهش اعتیاد از نقش مهمی برخوردار است و باید خیرین در این امر ورود جدی داشته باشند.


محمد هادی مرعشی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: معضل اعتیاد صرفا محدود به کشور ایران نیست و در این حوزه هر اندازه کار کنیم کم است.

وی در ادامه گفت: 15 درصد کشفیات مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان در سال 96  نسبت به سال قبل آن افزایش داشته است و این نشان از برنامه ریزی مدون جهت مقابله با این موضوع بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان یادآوری کرد : تشکیل مجمع های خیریه در راستای کاهش اعتیاد را ضروری است و باید خیرین در این امر ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات پژوهشی و تنظیم سند چشم انداز برای استان باید در ولویت ها قرار بگیرد، توضیح داد: جهت تحقق این هدف آمادگی لازم برای حمایت از کارهای پایان نامه ای دانشجویان وجود دارد.

مرعشی با اشاره به اینکه دانشگاه ها با انجام کارهای تحقیقاتی و علمی می توانند کمک بسیار خوبی در زمینه اعتیاد داشته باشند، تصریح کرد:  با تشکیل کمیته های تخصصی مختلف در حوزه درمان، فرهنگی و اجتماعی می توان به خیلی از موارد دست یافت و برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام داد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری در پایان اذعان داشت: آگاهی بخشی در زمینه خطرات مواد مخدر باید از خانواده ها شروع شود و در این راستا از ظرفیت نهاد های مدنی و روحانیون جهت بیان مسائل اجتماعی و ترک اعتیاد استفاده شود.


انتهای پیام / م.ش


کد مطلب: 10876

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10876/رشد-15-درصدی-کشفیات-مواد-مخدر-سیستان-بلوچستان-نقش-مهم-مجمع-خیرین-راستای-کاهش-اعتیاد

شستون
  https://shastoon.ir