800
۰
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان:

حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در سراوان/ بیش از 7 هزار نفر ازموزه روستای جهانی کلپورگان بازدید کردند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: در نوروز 97 حدود 7 هزار و 590 نفر از موزه روستای جهانی کلپورگان بازدید کردند.
حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در سراوان/ بیش از 7 هزار نفر ازموزه روستای جهانی کلپورگان بازدید کردند

حمزه ندرت زهی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در ایام نوروز 97 گردشگران ایرانی و خارجی از نقاط مختلف کشور به ویژه  آثار تاریخی، مناظر و جاذبه های طبیعی، موزه ها، روستای جهانی کلپورگان و روستاهای هدف گردشگری دزک، کوهک، کلپورگان، ناهوک، بخش جالق و بخش بم پشت شهرستان سراوان بازدید کردند.
وی افزود: در مجموع 47 هزار و 340 نفر از اماکن تاریخی، 66 هزار نفر از روستاهای هدف گردشگری و مناطق گردشگری، 7 هزار و 590 نفر از موزه روستای جهانی کلپورگان و 5 هزار و 710 نفر از موزه تاس و کپل و روستای هدف گردشگری دزک بازدید داشته اند.
 رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان گفت: در ایام نوروز جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری  جهت ایجاد شور و نشاط مسافران نوروزی در سطح شهرستان نیز برگزار شده است.
 ندرت زهی ادامه داد:  اولین جشن در تاریخ 2 فروردین توسط شهرداری و با همکاری میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی در محل پارک فرمانداری شهرستان برگزار شد.
وی اضافه کرد: همچنین جشن نهم فروردین که به نام سراوان سرزمین نخل و نگاره نامگذاری شده است، با همکاری شهرداری، هیئت بازی های بومی و محلی، نمایندگی شرکت ایرانسل و با حضور نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان برگزار شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان یاد آور شد: در یازدهم فرودین نیز یک جشن به همت شهرداری محمدی در مجتمع تفریحی گردشگری این شهر برگزار شد.
ندرت زهی راه اندازی غرفه های صنایع دستی، نصب سیاه چادر، پایگاه اطلاع رسانی در شهر گشت، سراوان، روستای هذف گردشگری در بخش جالق را از دیگر عملکرد این اداره بیان کرد.

انتهای پیام/ الف.د
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 10877
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *