800
۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان:

عدم رعایت معیارهای بهداشتی احتمال شیوع بیماری را افزایش می دهد/جنوب شرق زادگاه کودکان تالاسمی در کشور

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: رسالت مرکز بهداشت تامین سلامت مردم است که عدم رعایت معیارهای بهداشتی موجب شیوع انواع بیماری های مزمن می شود.
عدم رعایت معیارهای بهداشتی احتمال شیوع بیماری را افزایش می دهد/جنوب شرق زادگاه کودکان تالاسمی در کشور
رضا رضازاده پراپری در گفت و گو با شستون با اشاره به روز جهانی بهداشت و سلامت اظهار کرد: رسالت مركز بهداشت تامين سلامت مردم است كه عدم رعایت معیارهای بهداشتی موحب شیوع انواع بیماری های مزمن می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان بايد استانداردهای بهداشتی و آموزشی كه کارکنان مركز بهداشت می دهند را به درستی انجام دهند، گفت: اتباع بيگانه اعم از پاكستانی و افاغنه معضل جدی برای بيمارستان سراوان هستند.

رضازاده پراپری با بیان اینکه برخی افاغنه حامل بيماری های مزمن ناشناخته و يا مسری می باشند، افزود: ما موظف هستیم با رعايت بهداشت تمام شرايط ايزوله را جهت مقابله با انتقال بيماری به ساير افراد یا  تيم درمانی مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مراكزسلامت روستای و بيمارستان شهرستان طبق برنامه شيفت بندی آماده ارائه خدمات هستند، تصریح کرد:در ايام نوروز قشر بهداشت و درمان مانند سایر ارگان ها  آماده ارائه خدمات بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان با بیان اینکه 18 هزار از مردم ایران به تالاسمی ماژور مبتلا هستند و خون دریافت می کنند، گفت: سراوان با داشتن 460 بیمار تالاسمی در کشور رکوردار است.

وی تالاسمی را از بیماری های صعب العلاج عنوان کرد و افزود: 2 میلیون و 500 هزار ناقل تالاسمی در کشور داریم که ازدواج آنها با هم باعث تولد فرزندان ماژور و افزایش این افراد می شود.

رضازاده پراپری در پایان با اشاره به اینکه بخشی ازتماس های ١١٥روزانه به صورت مزاحم تلفنی می باشد، اذعان داشت: خواسته ما از مردم این است که جهت تسریع در ارائه خدمات درمانی و سلامت از تماس های غیر ضروری خودداری کنند.


انتهای پیام / م.ش
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 10887
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *