رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان خبر داد:

بیش از ۳۸ هزار کودک زیر پنج سال سراوانی علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند

شستون , 22 فروردين 1397 ساعت 9:51

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال از۱۸ و تا ۲۱ فروردین ادامه داشت که در این طرح ۳۸ هزار و ۷۶۸ کودک زیر پنج سال علیه ویروس فلج اطفال واکسینه شدند.


رضا رضازاداه پراپری در گفت و گو با شستون با اشاره به اسنکه مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال در اسفند ۹۶ انجام‌شده است، اظهار کرد: مرحله دوم این طرح از ۱۸ فروردین آغاز ‌ تا ۲۱ این ماه ادامه داشت که در این طرح کودکان جامع هدف ۳۸ هزار و ۷۶۸ نفر بوده اند که علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شده اند.
وی افزود: در طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال در شهرستان سراوان ۴۴۷ نفر از پرسنل شبکه‌بهداشت و درمان شهرستان و ۱۵۰ داوطلب سلامت مشارکت داشته اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان ادامه داد: این طرح در ۴۰۹ منطقه سراوان انجام شد که این طرح برای ۳۸ هزار و ۷۶۸ کودک زیر پنج سال ایرانی و غیر ایرانی در سطح شهرستان انجام و به اتمام‌رسید.
رضا زاده پراپری با بیان اینکه ایران در همسا‌یگی در کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد که در این دو کشور نیز بیماری فلج اطفال ریشه کن نشده است، اضافه کرد: طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری انجام می شود چرا که‌ فلج اطفال یک‌ بیماری ویروسی و یکی از خطرناک ترین بیماری ها در عصر حاضر محسوب می شود.


انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 10893

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10893/بیش-۳۸-هزار-کودک-زیر-پنج-سال-سراوانی-علیه-بیماری-فلج-اطفال-واکسینه-شدند

شستون
  https://shastoon.ir