800
۰

برخورد تنبیهی با دانش‌آموزان ممنوع

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: هیچ کس چنین کاری را تایید نمی‌کند. آموزش و پرورش این عمل را محکوم کرده و با فرد خاطی برخورد شده و به هیچ وجه مورد تایید ما نیست.
برخورد تنبیهی با دانش‌آموزان ممنوع
به گزارش شستون؛ هفته گذشته دو خبر مشابه در آبادان و شهرستان فسای استان فارس در فضای مجازی منتشر شد که هر دو حکایت از اقدام ناشایست معلم در قیچی کردن موهای دانش آموزان کلاسش داشت.
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هیچ کس چنین کاری را تایید نمی‌کند. آموزش و پرورش این عمل را محکوم کرده و با فرد خاطی برخورد شده و به هیچ وجه مورد تایید ما نیست.
وی افزود: این حرکت‌ها، ضد تربیتی است و طبیعتا تاثیری در تربیت صحیح دانش آموزان ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی را در دو مسیر آموزش دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی دنبال می‌کنیم گفت: تلاش می‌کنیم این دست اتفاقات در فضای آموزش و پرروش نیفتد. مسیر نخست آگاه سازی همکاران فرهنگی در حوزه مسائل تربیتی است که به هیچ وقت برخوردهای تنبیهی با دانش‌آموزان نداشته باشند.
کاظمی تاکید کرد: تنبیه در هر شکل و قالبی از منظر ما مردود بوده و قابل قبول نیست. نگاه ما بازدارنده است و همکاران نباید برخورد تنبیهی داشته باشند. در راستای آماده سازی همکاران فرهنگی در حوزه مسائل تربیتی کلاس‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود. آموزش و پرورش دوره‌های زیادی در حوزه مسائل تربیتی و روانشناسی برگزار می‌کند اما به هر حال اتفاقاتی از این دست ممکن است در خانواده بزرگ آموزش و پرورش رخ دهد؛ البته ممکن است شرایط خاصی ایجاد شود که برخوردهای تنبیهی را به دنبال داشته باشد که باز هم قابل قبول نیست.
هدایت دانش آموزان با رفتار پرخطر به سمت هسته‌های مشاوره
وی افزود: مسیر دوم مشاوره و آگاهی دهی به خود دانش‌آموزان است. برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مشاوره و هدایت دانش‌آموزان دارای رفتار پرخطر به سمت مشاوران می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان در معرض آسیب‌ها هستند و تعدادی دیگر به آسیب‌های اجتماعی مبتلا شده‌اند گفت:  هم باید درمان کنیم و هم پیشگیری تا از ابتلای آنها که در معرض خطرند جلوگیری کنیم. این حیطه فعالیت‌های زیادی را می‌طلبد. در این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی داریم و از همه ظرفیت‌های موجود در هسته‌های مشاوره ادارات و مدارس استفاده می‌کنیم تا شاهد وقوع رخدادهای ناخوشایند در فضای مطلوب تربیتی نباشیم.

منبع: دانا
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 11029
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *