امام جمعه شهرستان سراوان:

امام حسن (ع) یکی از محبوب ترین شخصیت ها نزد پیامبر (ص)/محور ولایت بر پایه شناخت مردم نسبت به دین خدا است

شستون , 9 خرداد 1397 ساعت 12:18

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: امام حسن (ع) مردم را به سوی دین خدا ارجاع می دادند و بستر را برای جانشین بعد از خود فراهم می کردند طوری که محور ولایت را برای شناخت بیشتر مردم در نصایح خود داشته اند.


حجت السلام و المسلمین مجتبی بامری در گفت و گو با شستون ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت دومین نور آسمانی با بیان اینکه امام حسن (ع) یکی از چهره های برجسته تاریخ اسلام است و الگوی برای کسانی که می خواهند بندگی خدا را داشته باشند، گفت: یکی از محبوب ترین شخصیت ها نزد پیامبر اکرم (ص) امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام موضوعات برجسته اسلامی و دینی پیامبر اکرم (ص) نام امام حسن مجتبی (ع) را ذکر فرموده است، اذعان داشت: امام حسن (ع) در زیر قبا پیامبر (ص) و یکی از دل دادگان ولایت بوده است.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در بین اهل تشیع و تسنن از جایگاه خوب و ثابتی قرار دارد و همه ارادت خاصی به این بزرگوار دارند، تصریح کرد: اگر کسی می خواهد در مباحث رفتاری، اجتماعی، نگرشی، شکیبایی و بندگی خدا جایگاهی داشته باشد باید این بزرگوار را الگو قرار دهد.

وی ادامه داد: پیروی از امام حسن (ع) به این موضوع بستگی دارد که چقد افراد به این وجودیت نورانی شناخت داشته باشند.

حجت السلام  و المسلمین بامری یادآوری کرد: امام حسن (ع) مردم را به سوی دین خدا ارجاع می دادند و بستر را برای جانشین بعد از خود فراهم می کردند طوری که محور ولایت را برای شناخت بیشتر مردم در نصایح خود داشته اند.

وی در پایان تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) شخصیتی بود که همه اقشار ایشان را می شناختند و دشمنان نسبت به این بزرگوار عقده داشتند و امامت ایشان برای دشمن سدی بود که نمی گذاشت به اهداف و انحرافات خود برسند که موجب شد با توطئه و خوراندن سم ایشان را به شهادت رساندند.
 

انتهای پیام/م.ش
 


کد مطلب: 11126

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/11126/امام-حسن-ع-یکی-محبوب-ترین-شخصیت-نزد-پیامبر-ص-محور-ولایت-پایه-شناخت-مردم-نسبت-دین-خدا

شستون
  https://shastoon.ir