800
۰

برای هدایت اقتصاد کشور چاره‌ای جز پشتیبانی از دولت نداریم!/ مجلس باید در بررسی لوایح اولویت‌بندی کند

وحدتی گفت: شناسایی لوایح و پی بردن به پراهمیت و کم‌اهمین بودن آنها نیاز به دید کارشناسانه، برسی و تبادل افکار دارد.
برای هدایت اقتصاد کشور چاره‌ای جز پشتیبانی از دولت نداریم!/ مجلس باید در بررسی لوایح اولویت‌بندی کند
به گزارش شستون ،  محمد وحدتی در پاسخ به این سوال که راهکار جلوگیری از اختصاص وقت مجلس به لوایح کم اهمیت چیست، ابراز داشت: ما نه تنها در قانون‌گذاری بلکه در تمام مسائل اجرایی همیشه باید اولویت‌بندی را در نظر بگیریم و کارها را با برنامه پیش ببریم و لوایحی را که از اهمیت زیادی برخوردارند را پیش‌تر از لوایح کم‌اهمیت مورد بررسی و اجرا قرار دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قوانین مهم مجلس توسط دستگاه‌های اجرایی به اجرا در می‌آیند، خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس اجرای قوانین می‌باشد به همین خاطر دولت هم باید به مسئولین مربوطه و کارها نظارت داشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با بیان این که باید اقتصاد کشور را به درستی هدایت کنیم، تصریح کرد: در این بحران اقتصادی دولت باید قدم‌های خود را محکم بردارد و مجلس هم باید پشتیبان دولت باشد تا اقتصاد کشور به درستی هدایت شود و قشر پایین جامعه بیشتر از این دچار سختی نشوند.
وی با اعلام اینکه بعضی از لوایح از نظر عده‌ی کمی مهم هستند و در مقابل برخی دیگر از نظر عده‌ی دیگری با اهمیت تلقی می‌شوند، تصریح کرد: شناسایی اینکه واقعا کدام یک از لوایح مهم‌تر است نیاز به دید کارشناسانه، بررسی و تبادل افکار دارد تا رسیدگی به مسائل مهم و پراهمیت در راس امور قرار گیرند.
این نماینده مجلس در خصوص الحاق ایران به FATF نیز گفت: رهبر انقلاب خواهان بررسی دقیق این لایحه شدند و از سویی دیگر به نکته مهمی مبنی بر تصویب قوانین ضدپولشویی در خودِ ایران اشاره داشتند که می‌تواند در سرلوحه کار مجلس قرار گیرد.

منبع: دانا
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 11300
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *