800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان:

نقش مهم آموزش واکسیناسیون در سلامت دام و انسان/مردم به دستور العمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند

رئیس دامپزشکی سراوان گفت: با توجه به وجود بیماری های مشترک بین دام و انسان، افراد جهت جلوگیری از شیوع بیماری به دستور العمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.
نقش مهم آموزش واکسیناسیون در سلامت دام و انسان/مردم به دستور العمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند
حمید درازهی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه آموزش واکسیناسیون نقش مهمی در سلامت دام و پیشگیری از شیوع بیماری ایفا می کند، اذعان داشت: به عشایر و کسانی که عملیات واکسیناسیون را انجام می دهند آموزش چهره به چهره داده شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال زایی راهی مناسبی برای جلوگیری از نقل مکان عشایر به مرکز و حاشیه شهرها است، گفت: بهداشت جایگاه های دام عامل مهمی در پایداری شغل دامداری در عشایر می باشد.
 
 
رئیس دامپزشکی سراوان با بیان اینکه دامپزشکی نقش ویژه ای در بهداشت فردی و اجتماعی دارد، گفت: دامپزشکی در کشور و دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با عملیات واکسناسیون کار پیشگیری از بیماری را بر عهده دارد.
 
وی  کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، نظارت بر بهداشت عمومی در حفظ و ارتقای بهداشت دام و کنترل فرآورده های خام دامی را از وظایف دامپزشکی دانست و بیان داشت: شعار اصلی دامپزشکی دام سالم، غذای سالم و انسان سالم است.
 
 
درازهی در ادامه گفت و گو کنترل دام و فرآورده های گوشتی از مزرعه تا سفره افراد را یکی دیگر از وظایف مهم دامپزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: کار سالم سازی بر عهده دامپزشکی است.
 
وی با اشاره به اینکه دامپزشکی با نظارت بر فرآورده های گوشتی و لبنی می تواند زمینه و بستر اقتصاد را فراهم کند، تصریح کرد: با نظارت می توانیم گوشت سالمی را صادر و در اشتغال زایی و کنترل بیماری های مشترک بین دام و انسان کمک کنیم.
 
 
رئیس دامپزشکی سراوان در پایان با بیان اینکه مردم باید جهت جلوگیری از شیوع بیماری توجه و رعایت ویژه ای به مسائل بهداشتی داشته باشند، گفت: انتظار ما از مردم این است که دامپزشکی را یار و یاور خود دانسته و به دستور العمل های بهداشتی عمل کنند.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 11308
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *