رئیس شورای شهر گشت خبر داد:

طعمه حریق شدن 3 هزار اصله درخت خرما در شهر گشت

12 تير 1397 ساعت 12:20

رئیس شورای شهر گشت از طعمه حریق شدن 3 هزار اصله درخت خرما در نخلستان های این شهر خبر داد.


 جلال حسین بر در گفت و گو با شستون از طعمه حریق شدن 3 هزار اصله درخت خرمای نر، بارور و پاچوش در نخلستان های شهر گشت خبر داد و گفت: این آتش سوزی از ساعت یک ظهر تا 9 شب به طول انجامیده است.
 
وی با بیان اینکه شدت آتش سوزی موجب از بین رفتن 12 هکتار از نخلستان های این شهر شده است، تصریح کرد: علت این معضل ها هنوز مشخص نیست ولی به جد این موضوعات باید پیگیری شود.
 
رئیس شورای شهر گشت یادآوری کرد: به طور کلی بیش از یک سوم نخلستان های این شهر با آتش سوزی که در روز گذشته اتفاق افتاده از بین رفته و در نهایت ساعت 9 شب گذشته آتش با کمک نیروهای مردمی و آتش نشانی مهار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این دومین آتش سوزی در سال جاری در نخلستان های شهر گشت است، توضیح داد: قبل از آتش سوزی روز گذشته یک آتش سوزی خفیفی رخ داده که به زودی توسط افراد مهار شده است.
 
حسین بر بیان داشت: شدت آتش سوزی به قدری زیاد بود که نیروها توان دسترسی به عمق نخلستان را نداشته و برخی منازل هم طعمه حریق شدند که با مهار زود هنگام خسارتی به آنها وارد نشد.

لازم به ذکر است این قبیل آتش سوزی ها که جان هزاران نخل را در شهرستان سراوان می گیرد هر چند مدت یک بار رخ می دهد و هنوز مسئولین دلیل قاطعی دال بر این اتفاقات ارائه نکرده اند.
 
انتهای پیام/م.ش
 


کد مطلب: 11337

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/11337/طعمه-حریق-شدن-3-هزار-اصله-درخت-خرما-شهر-گشت

شستون
  https://shastoon.ir