مدیر جهاد کشاورزی سراوان:

مشکل تردد ماشین آلات اطفاء حریق در سایه کشت فشرده و نامنظم نخیلات در سراوان

شستون , 14 تير 1397 ساعت 9:10

مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: کشت فشرده، نامنظم و عدم مهندسی شده نخیلات در سراوان، تردد برای ماشین آلات آتش نشانی و اطفاء حریق را با مشکل مواجه کرده است.


شیرزاد کمالی در گفت و گو با شستون با توجه به حادثه آتش سوزی نخیلات شهر گشت، هرس نخیلات را از مهم ترین اقداماتی دانست که کشاورزان و باغداران جهت جلوگیری از خسارات باید انجام دهند.
وی افزود: آتش سوزی به هر دلیلی رخ می دهد، اما در سراوان مانند جنوب استان، گرما به آن شدت نیست که منجر به ایجاد آتش در باغات و نخلستان ها شود.
مدیر جهاد کشاورزی سراوان نخیلات موجود در شهرستان را از نوع نخیلات درجه سه و چهار دانست که ارقام تجاری و مرغوب نیستند و در ادامه اظهار کرد:  باغداران و کشاورزان به صورت اصولی هرس را انجام نمی دهند و شاخ و برگ در پای درخت تجمیع شده و با کوچکترین جرقه و حادثه موجب ایجاد آتش سوزی گسترده می شود.
کمالی  به باغداران توصیه کرد که به سمت حذف نخیلات درجه سه و چهار روند و باغات درجه یک و ارقام تجاری که بازار پسند هستند را کشت کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از نخل ها در نخلستان ها به صورت فشرده و غیر مهندسی کشت شده است که تردد را برای ماشین آلات آتش نشانی و اطفاء حریق با مشکل جدی روبه رو ساخته است.


 انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 11356

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/11356/مشکل-تردد-ماشین-آلات-اطفاء-حریق-سایه-کشت-فشرده-نامنظم-نخیلات-سراوان

شستون
  https://shastoon.ir