800
۰
یک بازیگر تئاتر در گفتگو با دانا؛

نقش فروشی در سینما و تئاتر وجود دارد/ حال تئاتر خوب نیست +فیلم

حامد آقایی بازیگر گفت: به شخصه در تئاتر نقش فروشی ندیده ام، این مسئله را شنیده ام که اتفاق افتاده است و نقش هایی فروخته شده است، اما چون در سینما چنین چیزی وجود داشته پس می توان گفت که صد در صد در تئاتر نیز وجود دارد.
نقش فروشی در سینما و تئاتر وجود دارد/ حال تئاتر خوب نیست +فیلم
به گزارش شستون؛ حامد آقایی بازیگر جوان کشورمان در مورد فعالیت های خود در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: من بازیگر تئاتر هستم، تئاتر های خیلی زیادی کار کرده ام؛ من ملک بودم به کارگردانی اسماعیل خلج، پایین گذر سقاخونه با کارگردانی هادی مرزبان، تخت و خنجر به کارگردانی داود فتحعلی بیگی و... را کار کرده ام؛ فیلم های سینمایی قارچ سمی به کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور، شکار روباه به کارگردانی مجید جوانمرد و سریال های باران بهاری به کارگردانی مسعود رشیدی و پشت درهای خاکی به کارگردانی محمد زندی و جواد روستایی که مشترک کار کردند، سریال پاتوق به کارگردانی شاهین باباپور و ... را در کارنامه خود دارم.
 

وی افزود: حال تئاتر همیشه برای بچه های تئاتر خوب است، تئاتر اصولا یک عشق است، من همیشه می گویم که تئاتر مساوی عشق است، برخی در این تئاتر هستند که پول های خوبی در می آورند، برای من جالب است که یکی سری از سینما به تئاتر آمده اند و به تماشاخانه های خصوصی که راه اندازی شدند آمده اند و کار می کنند و البته از بچه های خود تئاتر هم در این تماشاخانه ها کار می کنند؛ الان به نظر من حال تئاتر زیاد خوب نیست؛ یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید "تا عرق کارگر خشک نشده ، باید دستمزدش را داد"، من مهر و آبان سال گذشته در پردیس تئاتر تهران نمایش پایین گذر سقاخونه را روی صحنه بردم اما هنوز پول گیشه را به من نداده اند، اینجا است که می گویم حال تئاتر خوب نیست.

آقایی در خصوص مافیا تئاتر و سینما خاطرنشان کرد: مافیا که ندارد، نمی توانیم بگوییم مافیا به این علت که در سراسر دنیا اگر فضای تئاتر و سینما را ببیند هرکس تیم خودش را دارد، در ایران تدبیری برای این موضوع اندیشیده شده است، یعنی مدیرکل هنرهای نمایشی با هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر در رابطه با این قضیه یک جلساتی برگزار می کند و ان شالله که نتیجه بخش خواهد شد.
 
این بازیگر جوان در باب نقش فروشی چنین بیان داشت: به شخصه در تئاتر نقش فروشی ندیده ام، این مسئله را شنیده ام که اتفاق افتاده است و نقش هایی فروخته شده است، اما چون در سینما چنین چیزی وجود داشته پس می توان گفت که صد در صد در تئاتر نیز وجود دارد.

 
 
وی در پاسخ به اینکه آیا در سینما فساد اخلاقی وجود دارد گفت: هرگز نمی توانم بگویم که چنین چیزی وجود دارد، بخاطر این که تئاتر مقدس است، برخی آدم ها می آیند آن را خراب می کنند، هرچیزی به خود انسان بستگی دارد، چرا من می گویم چنین چیزی وجود ندارد؟ من بازیگران خانمی که در این حرفه هستند را ناموس خودم می دانم و نمی توانم از ناموس خود بد بگویم؛ آن کسی هم که از کشور خارج شده و از سینما و تئاتر ما بد می گوید راهی جز این بدگویی ندارد.

حامد آقایی در پایان اذعان داشت: برای این تئاتر زحمت های زیادی کشیده شده است، کسی مثل آقای ایرج راد که خانه تئاتر را بنا کرده،  زحمت زیادی کشیده است؛ افراد زیادی هستند که می توان از آن ها نام برد؛ من همیشه حرف هایم را با این جمله تمام می کنم چون خودم نظر کرده حضرت ابالفضل(ع) هستم می گویم که "عالم به علی نازد و حیدر به ابالفضل" انشالله که همه در پناه خدای متعال و در سایه آقا ابالفضل باشند.
 دانلودDownload
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 11404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *