800
۰

دیر به فکر بازار نابسامان سکه افتاده ایم!

رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران با بیان اینکه تحولات اخیر بازار سکه و ارز موجب بروز نابسامانی شده است،گفت:مسئولان ذیربط دیر به فکر مقابله با این تشنج‌ها افتاده اند.
دیر به فکر بازار نابسامان سکه افتاده ایم!
به گزارش شستون؛ ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،در واکنش به افزایش مجدد قیمت طلا و سکه در هفته جاری، اظهار کرد: این اتفاق دور از نظرها نبود و تمامی فعالان این بازار پیش بینی هایی در این باره کرده بودند.
وی افزود: پس از گذر یک هفته ای از ثبات قیمت سکه و طلا، چند روزی است که شاهد تغییرات شدید قیمت ها بوده ایم به طوری که در یک ساعت شاهد  افزایش 15 الی 20 هزار تومانی نرخ طلا بوده ایم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران ابراز کرد: این اتفاقات ناشی از دو عامل مهم است، یکی از این عوامل،عدم برنامه ریزی دولت  برای مقابله با تحریم هاست، یعنی باید سال ها پیش بر اساس شناختی که از بدعهدی های آمریکا داشتیم راه مقابله با تنش های اقتصادی و مالی را چیده و امروز با وحشت دوران تحریم رو به رو نمی شدیم.معتقدم دیر به فکر ساماندهی نوسانات ارزی افتاده ایم.
وی در ادامه اضافه کرد: همین امر سبب شده است تا جامعه تصور روزهای سخت را در ذهن خود بپروراند  و اندک اندوخته خود را نیز به طلا و یا ارز تبدیل کند که این موضوع منجر به مواجهه با مشکل کمبود عرضه و در نهایت افزایش قیمت شده است.

محمدولی با اشاره به کاهش 10 الی 15 درصدی قیمت جهانی هر اُنس طلا در روزهای گذشته افزود:این در حالیست که در داخل کشور با  افزایش قیمت سکه و طلا روبرو هستیم .این موضوع  نشانگر  عدم مدیریت صحیح در داخل کشور است
وی اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر گرانی سکه و ارز، برنامه ها و بسته های جدید ارائه شده بانک مرکزی در جهت  مقابله با نابسامانی های بازار سکه و ارز بود که این  بسته ها گاها از اعتبار بسیار کمی برخوردار است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: در سطح کلان نیز با کم و کاستی هایی بویژه در حوزه برنامه نویسی و تدوین قوانین مواجه هستیم، نقدینگی افسار گسیخته ای که هنوز هم با هیچ برنامه ای مهار نشده  و سیل عظیمی از افراد بی تجربه در حوزه ارز و سکه با در دست داشتن مقادیر زیادی نقدینگی موجب ایجاد تنش در  قیمت ها شده اند.
محمدولی در پایان تصریح کرد: نیازمند یک بانک جامع اطلاعاتی برای شناسایی افراد زبده و  فعال در این زمینه هستیم تا از فعالیت غیر حرفه ای ها جلوگیری شود
انتهای پیام
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 11785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *