امام جمعه موقت اهل سنت جالق:

سیستان و بلوچستان سمبل وحدت در کشور است

18 مهر 1397 ساعت 8:59

امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق گفت: : وحدت شیعه و سنی مردم استان سیستان و بلوچستان در کشور نمونه است که می توان استان را به عنوان سمبل وحدت و زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در دنیا مطرح کنیم.


مولوی مجیب الرحمن رئیسی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: وحدت از ارکان همزیستی و مسالمت آمیز است و به طرقی برای مقابله اهرم های فشار دشمنان است.

 وی افزود: با حفظ وحدت می شود تمامی دسیسه ها و حیله های دشمنان را که شبانه روز در حال ایجاد تفرقه میان فرق مختلف اسلام و ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند، مقابله کرد.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرجالق با بیان اینکه وحدت یک مسئله مهم و حیاتی است، خاطر نشان کرد: حفظ وحدت در قرآن کریم، احادیث گوهر بار نبوی و در کلام ائمه اطهار و صحابه بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

مولوی رئیسی با توجه به اینکه قرآن کریم مسیحیت و یهود را نیز به وحدت دعوت می کند، گفت: وحدت به قدری  دارای اهمیت است که قرآن کریم اهل کتاب را نیز به وحدت دعوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اشتراکات باید تقویت شود و مسائل اختلافی که موجب جدایی می شود مطرح نشود، تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی مردم استان سیستان و بلوچستان در کشور نمونه است که می توان استان را به عنوان سمبل وحدت و زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در دنیا مطرح کنیم.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان سراوان اضافه کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان با وحدت در کنار همدیگر در حال زندگی کردن هستند و هیچ گونه مشکلی با هم ندارند.
 
انتهای پیام/الف.د
 


کد مطلب: 12082

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/12082/سیستان-بلوچستان-سمبل-وحدت-کشور

شستون
  https://shastoon.ir