800
۰
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان:

حفظ منابع طبیعی راه رسیدن به توسعه پایدار/بهره برداری از منابع تجدید شونده در شرایط نامطلوب

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان گفت: حفظ منابع طبیعی و بهره برداری مناسب از این منابع راه رسیدن به توسعه پایدار در هر جامعه ای است.
حفظ منابع طبیعی راه رسیدن به توسعه پایدار/بهره برداری از منابع تجدید شونده در شرایط نامطلوب
محمد رفیع دهقان در گفت و گو با شستون بیان کرد: شهرستان سراوان با توجه به موقعيت جغرافیایی حساس خود، اكنون در مقطعی از تاريخ و در مرحله ای از توسعه قرار گرفته است كه تحت هر شرایطی بايد مقوله‌ امنيت غذايی و توسعه پايدار را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.
 
وی حفظ منابع طبیعی و بهره برداری مناسب از این منابع را راه رسیدن به توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: مسلماً بدون حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع و بهره برداری بهينه از آنها نمی توان به توسعه پايدار و توليد مطمئنی در كشاورزی دست يافت.
 
 دهقان با بیان اینکه در حال حاضر منابع طبيعی تجديد شونده موجود در شرايط نامطلوبی، مورد بهره برداری قرار می گيرند، یادآوری کرد: اگر چه اين هشدارها به طرق مختلف به مسئولين داده می شود ولی از آنجا كه كشور ايران متنعم از ذخاير نفت و گاز است متاسفانه توجه چندانی به منابع طبيعی نمی شود.
 
 وی با اشاره به اینکه از هم اکنون باید منابع دیگری را جایگزین نفت کرد، اذعان کرد: در اين مورد نقش بهره گیری بيشتر از منابع طبيعی تجديد شونده تعيين كننده است. 
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان با عنوان اینکه اكنون رشد جمعیت و تعالی در شهرستان سراوان سیر صعودی دارد، توضیح داد: ميزان‌ پايبندی جوامع‌ به‌ مسائل زيست‌ محیطی  و حفاظت‌ از منابع‌ طبيعی، رعايت‌ اصول‌ توسعه‌ پايدار و حفظ‌ تنوع‌ زیستی، معيارهای اساسي‌ برای  ارزیابی  رشد جوامع‌ به‌ شمار می روند. 
 
وی در پایان گفت: در جهان‌ امروز، توسعه‌ پايدار و حفظ‌ منابع‌ طبيعي‌ و محيط‌ زيست‌، به‌ عنوان‌ دو فراز و هدف‌ ارزشمند، يگانگی بوم‌ شناختی طبيعت‌ و جامعه‌ را نه‌ تنها در سطح‌ كشورها بلكه‌ در سطح‌ جهانی مورد توجه‌ قرار داده‌اند.
 
انتهای پیام / ش
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 12131
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *