هشتمین اثر انتشارات نسیم حجاز در سال 97 به چاپ رسید

16 آبان 1397 ساعت 9:04

مدیر اجرایی انتشارات نسیم حجاز از چاپ هشتمین اثر این موسسه در سال جاری با عنوان «بررسی صفات آناتومیکی، مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی برگ دو واریته داز و پورک از جنس نخل پاکوتاه ایرانی» (Nannorrhops ritchieana)خبر داد.


شعیب دهقان در گفت و گو با شستون بیان کرد: هشتمین اثر موسسه فرهنگی و انتشاراتی نسیم حجاز در آبانماه سال جاری چاپ و روانه بازار گشت.
 
مدیر اجرایی انتشارات نسیم حجاز در معرفی بیشتر این کتاب گفت: اثر حاضر با عنوان «بررسی صفات آناتومیکی، مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی برگ دو واریته داز و پورک از جنس نخل پاکوتاه ایرانی» با نویسندگی سرکار خانم زینب خیرخواه شستان، با تعداد 115 صفحه در قطع وزیری به رشته تحریر در آمده است که امور فنی و چاپ این اثر زیر نظر آقای شعیب دهقان انجام گرفته است.
 
خرما از محصولات عمده کشاورزی ایران است و در حال حاضر یکی از محصولات مهم و پرسود کشور به شمار می آید که داری گونه های متفاوتی است.
 
جنس Nannorrhops ritchieana بیشترین سطح رویشی در منطقه بلوچستان ایران به خود اختصاص داده است.
 
هدف این پژوهش بررسی و شناسایی ویژگی های مختلف بیوشیمیایی در دو رقم داز و پورک و شناسایی رقم با ارزش غذایی بالاتر و همچنین بررسی میزان ترکیبات موجود بین این دو گونه می باشد. همچنین هدف دیگر این تحقیق افزایش آگاهی در مورد ترکیبات موجود در ارقام محلی این گیاه، بوده که بیشتر از سایر ارقام توسط افراد بومی استان سیستان و بلوچستان استفاده می گردد و جزء ارقام محبوب می باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اثر می تواند منبع مناسبی برای دانشجویان رشته های زیست شناسی، کلیه رشته های کشاورزی، منابع طبیعی، کویر شناسی و ... باشد.




انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 12354

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/12354/هشتمین-اثر-انتشارات-نسیم-حجاز-سال-97-چاپ-رسید

شستون
  https://shastoon.ir