800
۰
رئیس بنیاد مهدویت سیستان و بلوچستان:

آموزش حکومت مهدوی به 98 هزار نفر در سیستان و بلوچستان/ مهدویت یک تفکر و اعتقاد جهانی بین تمامی مذاهب اسلامی است

رئیس بنیاد مهدویت سیستان و بلوچستان گفت: از سال 89 تا کنون 98 هزار نفر از کارکنان، فرهنگیان، دانشگاهیان و اقشار مختلف آموزش های حکومت مهدوی و وظایف منتظران را دیده اند و در این فاصله پنج دوره تربیت مربی معارف مهدوی در استان برگزار شده است.
آموزش حکومت مهدوی به 98 هزار نفر در سیستان و بلوچستان/ مهدویت یک تفکر و اعتقاد جهانی بین تمامی مذاهب اسلامی است
موسی شهرکی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: مهدویت یک تفکر و اعتقاد جهانی بوده که بین تمامی مذاهب اسلامی، مشترک است و به نوعی کل مذاهب و مکاتب دنیوی اعتقاد به منجی در آخرالزمان دارند و در اسلام این منجی شخصیتی معلوم و از خانواده ای مشخص به نام مهدی (عج) است.

وی با بیان اینکه علمای مذاهب، روی تولد حضرت مهدی (عج) اختلاف نظر دارند به طوری که جمع کثیری از بزرگان اهل سنت و علما با توجه به روایات و احادیث معتقد هستند که مهدی موعود (عج) به دنیا نیامده است و 30 تا 40 سال قبل از ظهور به دنیا خواهد آمد، گفت: جمع دیگری از علمای اهل سنت اعتقاد به تولد آن حضرت دارند.

رئیس بنیاد مهدویت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تشیع بر این اعتقاد است که حضرت مهدی (عج) از خلفای اثنی عشر و فرزند امام حسن عسکری (ع) است که در سال 255 هجری قمری به دنیا آمده و امامت ایشان بعد از شهادت پدر بزرگوارشان در سن پنج سالگی آغاز شده است، افزود: نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بوده و برنامه های معرفتی نسبت به امام زمان (عج) پیش بینی شده و در جامعه اسلامی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

شهرکی با بیان اینکه این برنامه ها جنبه معرفتی نسبت به قیام، ماموریت، حکومت جهانی و معرفت امام زمان (عج) دارد، تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان 75 عنوان برنامه با رویکرد معرفتی در دست اجرا می باشد که با توجه به زمینه های مساعد این استان نسبت به فرهنگ مهدویت با حضور شیعه و سنی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی برنامه های قرآنی، همایش معرفت شناسی، مسابقات قرآنی، کلاس های آموزشی، برگزاری همایش ها در نقاط مختلف را از برنامه های معرفتی نسبت به امام زمان (عج) عنوان کرد و بیان داشت: همه مسلمانان اعتقاد به حکومت مهدوی دارند و در انتظار هستند که حجت و وعده داده شده خدا ظهور و هر آنچه که در مورد حاکمیت و عدالت اسلامی است را اجرا کند.

رئیس بنیاد مهدویت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انتظار در لسان پیامبر اکرم (ص) و بزرگان دین بالاترین عبادت ها و اعمال است، یادآوری کرد: یک فرد منتظر باید تلاش کند که خود را اصلاح کرده د و یک جامعه سالم می تواند در انتظار مهدی موعود (عج) باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان زمینه ترویج معارف اسلامی فراهم است و مهدویت یکی از معارف اسلامی مهم در این زمینه است که علمای شیعه و سنی در آن گام های خوبی برداشته اند، گفت: از سال 89 تا کنون 98 هزار نفر از کارکنان، فرهنگیان، دانشگاهیان و اقشار مختلف آموزش های حکومت مهدوی و وظایف منتظران را دیده اند و در این فاصله پنج دوره تربیت مربی معارف مهدوی در استان برگزار شده است.

شهرکی در ادامه توضیح داد: آموزش ها تحت نظر حوزه علمیه قم انجام شده و امروز مربیان ما در همه نقاط به امر ترویج معارف مهدوی می پردازند و سیستان و بلوچستان از نظر حضور اساتید و مبلغین مهدوی در حد خود کفا قرار دارند و در بسیاری از شهرستان های استان مربیان مهد کودک را طی دوره های متعدد آموزش داده ایم تا دانش آموزان را به جای ایده های غربی با معارف اسلامی و مهدوی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه همایش مهم و اثر گذار مهدویت در مذاهب اسلامی در سال گذشته در شهرستان سراوان برگزار شده و حضور علمای شیعه و سنی در آن بسیار چشم گیر بوده است، افزود: در این همایش های بین المللی قریب به 400 جلسه و همایش نیمه روز و چند ساعته در طول این سال ها برگزار شده است.

رئیس بنیاد مهدویت استان در پایان گفت: نتیجه تمام فعالیت ها این است که مسئولین و همه نهادهای اجرایی و علمای شیعه و سنی با همدلی و وحدت در صحنه حاضر شدند تا مسئله مهدویت در استان به عنوان یک الگو و نمونه کشوری اعلام شود به طوری که در سال گذشته در همایش دکترین مهدویت قم از بنیاد مهدویت استان سیستان و بلوچستان به واسطه همکاری های خوبی که داشته تقدیر به عمل آمده است.

 
انتهای پیام/م.ش
 
 
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 12463
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *