به بهانه روز جهانی معلوین؛

معلولیت؛ محدودیت نیست/فکر و اندیشه یک معلول توسعه آفرین است

12 آذر 1397 ساعت 11:12

سرایدار معلول یکی از مدارس آموزش و پرورش گفت: تمام معلولینی که دارای فکر و اندیشه نوین هستند باید در حوزه های مختلف استفاده شوند چراکه با فکر خود می توانند در توسعه و پیشرفت جامعه ایفای نقش کنند.


به گزارش شستون؛ محمد بخش درزاده سرایدار معلول یکی از مدارس آموزش و پرورش شهرستان سراوان است که در کنار این شغل، خبرنگار رادیوی بلوچی سیستان و بلوچستان نیز می باشد.

به مناسبت روز جهانی معلولین محمدبخش درزاده در گفت و گو با شستون اظهار کرد: متولد سال 51 می باشد و در حدود 13 سال به کار سرایداری مشغول است و از سال ۱۳۸۵ نیز به خبرنگاری روی آورده است.

وی با اشاره به اینکه معلول 80 درصد بوده و در شهر محمدی شهرستان سراوان زندگی می کند، تصریح کرد: سرایداری شغل آبرومندی است که با همکاری سازمان بهزستی و آموزش و پرورش به من ابلاغ شد.

خبرنگار معلول رادیوی بلوچی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در 7 سالگی در یک سانحه تصادف دچار معلولیت شده است و تاکنون این وضعیت جسمانی او باعث محدودیت کاری نشده و در حال فعالیت در حوزه خبری می باشد.

وی با اشاره به اینکه از تمام معلولینی که دارای فکر و اندیشه نوین هستند باید در حوزه های مختلف استفاده شوند، یادآوری کرد: با معلولیت 80 درصدی خود نان آور خانواده بوده و هیچ گاه دست نیاز به سوی کسی دراز نکرده است.

درزاده با بیان اینکه شهروندان سراوانی با احترام و محبت با وی برخورد می کنند و از حضور در جامعه خرسند است، یادآوری کرد: معلولین هرگز دست از تلاش برندارند، چراکه معلولیت محدودیت نیست و می توانند با آگاهی و فکر خود موجبات توسعه و پیشرفت جامعه را رقم بزنند.

وی در پایان از مسئولین خواست که توجه و کمک های بیشتری به معلولین سیستان و بلوچستان داشته باشند و عدالت شغلی را برای همه رعایت کنند.


انتهای پیام/م.ش
 
 


کد مطلب: 12675

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/12675/معلولیت-محدودیت-نیست-فکر-اندیشه-یک-معلول-توسعه-آفرین

شستون
  https://shastoon.ir