800
۰

صهیونیست ها با 8 میلیون جمعیت در مقابل دنیای اسلام ایستاده اند/ وظیفه نخبگان است که توطئه اختلاف افکنی در جهان اسلام را خنثی کنند/ 2 راه مقابله با جریان های تکفیری

کارشناس مسائل منطقه به بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشورهایی مثل عربستان و امارات علمایی هستند که بر طبل تفرقه می کوبند که این ها باید افشا شوند و باید دید که این ها وابسته به کجا هستند و باید دید که سود این تفرقه به جیب چه کسانی می ریزد.
صهیونیست ها با 8 میلیون جمعیت در مقابل دنیای اسلام ایستاده اند/ وظیفه نخبگان است که توطئه اختلاف افکنی در جهان اسلام را خنثی کنند/ 2 راه مقابله با جریان های تکفیری
به گزارش شستون؛ سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: یکی از بحث های قطعنامه خطر مباره با تروریسم است که می خواهد قطب نمای مبارزه با رژیم صهیونیستی را به یک جبهه منحرف هدایت کند.
 
وی تصریح کرد: در این خصوص مسائل دیگری چون مسئله مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از محور مقاومت، مسئله مهم مبارزه با عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات بحرین عمان با رژیم صهیونیستی، مطرح شده است.
 
کارشناس مسائل منطقه افزود: یکی از مسائل بحث مبارزه با تروریسم است؛ مبارزه با تروریسم و یا همین جریان های تکفیری است که توسط آمریکا و کشورهای غربی با حمایت مالی کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس مخصوصاً عربستان سعودی امارات و قطر تشکیل شده اند و همچنین با حمایت تبلیغاتی رسانه های کشورهای عربی رژیم صهیونیستی این ها را آموزش می دهد.
 
سیدافقهی با اشاره به نحوه مبارزه با جریان های تکفیری گفت: برای مبارزه با جریان های تکفیری دو راه وجود دارد که روش اول روش نرم است؛ در این راستا و در عرصه فضای مجازی باید توسط شبکه ماهواره ای، روزنامه ها، اساتید دانشگاه و علما، روشنگری کنند که قشر جوان تحت تاثیر تبلیغات فریبنده این گروه های تکفیری به نام اسلام و تشکیل خلافت و دولت اسلامی قرار نگیرند و در واقع باید روشنگری فرهنگی عقیدتی اعتقادی کنند که این مسئله بعد نرم است که برعهده علما و اندیشمندان و نویسندگان است.
 
باید با تروریست ها مبارزه سخت یا همان جنگ نظامی کنند
وی به بعد دوم مبارزه با جریان های تکفیری اشاره کرد و بیان داشت: بعد دوم همان بعد سخت است که باید برای اجرای این طرح یک ائتلافی تشکیل شود و بین کشورهایی که در سطح منطقه در معرض خطر تروریسم قرار دارند هماهنگی شکل بگیرد.
 
کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: کاری که جمهوری اسلامی ایران با سوریه و عراق کرد در رابطه با همین بعد دوم بود و داعش را در عراق شکست داد و در سوریه نیز تروریست های مورد حمایت اسرائیل، آمریکا و سعودی را شکست داد.
 
سیدهادی سیدافقهی خشکاندن ریشه منابع مالی تروریست ها را مسئله مهمی دانست و گفت: وقتی تروریست ها حمایت مالی و لجستیکی می شوند به جنایات خودشان ادامه می دهند، بنابراین از اقدامات مهمی که می توان با این مسئله مقابله کرد خشکاندن منابع مالی تروریست ها است.
 
وی اظهار داشت: مسئله دیگر این است که خطوط ارتباطی تروریست ها قطع شود، این ها یک زمانی از اردن تا لبنان و سوریه و عراق به راحتی تردد می کردند.
 
کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: خوشبختانه تروریست ها بعد از شکست هایی که در سوریه و لبنان خوردند بسیاری از خطوط ارتباطی آن ها قطع شد، اما متاسفانه آمریکایی ها از طریق خطوط هوایی و به وسیله هواپیماهای 330 و هلی کوپتر به تروریست ها سلاح، غذا و دارو می رسانند و آن ها را جا به جا می کنند.
 
سیدافقهی در پاسخ به این سوال که "برای مقابله با اقدام استعمارگران و طاغوت که با توطئه در جهان اسلام در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند چه باید کرد؟" گفت: این موضوع به قشر نخبگان مرتبط است؛ در واقع نخبگان همان کسانی هستند که می توانند با ابعاد سیاسی و جریان سازی روی جامعه، اعتقادات مردم و فرهنگ مردم اثر بگذارند.
 
وی افزود: قشر نخبگان باید با تشکیل کارگروه و نشست های راهبردی این توطئه ها را خنثی و دسیسه ها، نقشه ها، اهداف و ساز و کارشان و در مجموع تهدیدهای دشمن را شناسایی کنند و بعد از آن ارزیابی کنند که در جهان اسلام چه فرصت ها و چه مشترکاتی بین پیروان مذهب شیعه و اهل تسنن وجود دارد و آن اشتراک نظرها را بررسی و تقویت کنند و در جاهایی که اختلاف نظر است حساس نشوند.
 
کارشناس مسائل منطقه بیان داشت: متاسفانه در کشورهایی مثل عربستان و امارات علمایی هستند که بر طبل تفرقه می کوبند که این ها باید افشا شوند و باید دید که این ها وابسته به کجا هستند و باید دید که سود این تفرقه به جیب چه کسانی می ریزد.
 
سیدافقهی اشاره کرد: چرا دنیای اسلام در حال حاضر به نقطه ای رسیده است که رژیم صهیونیستی با 8 میلیون جمعیت توانسته در مقابل جهان اسلام بایستد و در بین کشورهای اسلامی تفرقه بیاندازد و جنگ افروری کند؟
وی در پایان گفت: این راه ها باید بررسی و علت های آن کشف و با آن مبارزه کنند تا محور مقاومت تقویت شود و بتواند رژیم صهیونیستی را از منطقه محو و نابود سازد.
 
منبع: دانا
 
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 12680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *