800
۰
رئیس یگان حفاظت محیط زیست سراوان خبر داد؛

کشف بهترین زیستگاه تنها گونه پستاندار پرنده در دهستان اسفندک سراوان

رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان گفت: یک دهنه غار در روستای اسفندک شهرستان سراوان با همکاری همیاران و دوستداران طبیعت کشف شد.
کشف بهترین زیستگاه تنها گونه پستاندار پرنده در دهستان اسفندک سراوان
موسی دهقان نژاد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان به اتفاق همیاران و دوست دارن طبیعت، موفق به شناسایی و کشف یک دهنه غار در دهستان اسفندک شدند.

 وی افزود: این غارکه به غار جنگل معروف است، بهترین مکان جهت زیست تنها گونه پستاندار از گروه پرندگان می باشد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان اضافه کرد: این غار با دهنه حدود 50 سانتی متر و به طول 70 متر و ارتفاع آن گاها در طول غار به 6 متر می رسد که دارای آویزه و آویزه های متعدد و همچنین کف غار از سنگ آهک تشکیل شده است.

دهقان نژاد با توجه به اینکه عمر این حیوان 23 سال تخمن زده شده است، یاد آور شد: خفاش میوه خوار بزرگ ترین پستاندار پرنده  می باشد که طول دو نوک بال آن حدود 170 سانتی متر می رسد و تاکنون یک گونه از این حیوان در ایران شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون در خصوص زاد و ولد خفاش میوه خوار تحقیقی انجام نشده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اطلاعات موجود، این حیوان در زمستان جفت گیری می کند و به مدت 15 و یا 16 هفته آبستن می شود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان با اشاره به اینکه خفاش میوه خوار در طول سال فقط یک بار بچه به دنیا می آورد، تصریح کرد: محل زیست این حیوان در غارها و شکاف سنگ ها است.

دهقان نژاد گفت: همانطور که از اسم این حیوان مشخص است، از میوه درختان از قبیل کنار، خرما، موز و شهد و گرده گلها تغذیه می کند.

انتهای پیام/الف.د
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 12920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *