800
۰
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سراوان خبر داد:

راه اندازی اولین جایگاه پرورش شتر شیری در سراوان/وجود هزار و 780 نفر شتر بومی پلاک دار در منطقه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سراوان از راه اندازی اولین جایگاه پرورش شتر شیری در این شهرستان خبر داد.
راه اندازی اولین جایگاه پرورش شتر شیری در سراوان/وجود هزار و 780 نفر شتر بومی پلاک دار در منطقه
شیرزاد کمالی در گفت و گو با شستون از راه اندازی اولین جایگاه شتر شیری شهرستان سراوان در بخش مرکزی روستای سرینک خبر داد و اظهار کرد: با تأمین ۱۹ نفر شتر و با هدف توسعه پرورش شتر شیری در سراوان این طرح کلید خورده است.
 
وی ادامه داد: شیر استحصالی از این شترها در داخل شهرستان به مصرف می رسد و در برنامه توسعه این مراکز به زودی جایگاه مجهز با امکانات بروز راه‌اندازی خواهد شد.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با بیان اینکه درحال حاضر این شهرستان دارای 3 هزار و 100 نفر شتر می باشد که عمدتاً شتر پرواری هستن، بیان کرد: این طرح الگويی با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری ۶۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه این کار از سه ماه گذشته آغاز شده است، بیان کرد: در این زمینه 300 میلیون ریال توسط جهاد کشاورزی و 300 میلیون ریال سرمایه گذاری شخصی بوده که به پرورش شتر اختصاص داده شده است.

کمالی با اشاره به اینکه شهرستان از نظر شرایط جوی و جغرافیایی شرایط مناسبی برای پرورش شتر دارد، اظهار کرد: از نژاد های بومی منطقه برای تولید شیر و گوشت استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح هویت دار کردن، هزار و 780 نفر شتر در منطقه سراوان پلاک کوبی شده است، بیان کرد: گوشت شتر نسبت به گوشت سایر دام ها از سطح کلسترول و چربی پایین تری برخوردار بوده و فقدان مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک آن را از سایر گوشت ها متمایز می کند.

رئیس جهاد کشاورزی در پایان گفت: مردم جهت ایجاد اشتغال و تولید گوشت و شیر به سمت پرورش شتر و دام که از ظرفیت های خوب این منطقه است، حرکت کنند که فرصتی مناسب برای توسعه شغل شتر داری است.


انتهای پیام/م.ش
 
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 12950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *