استاد یار علوم سیاسی:

کاهش فاصله میان مردم و مسئولین برای مقابله با فتنه/ لزوم رقابت از طریق فرهنگ و تکنولوژی برای جلوگیری از ضربه خوردن

13 دی 1397 ساعت 9:23

استادیار علوم سیاسی گفت: برای مقابله با فتنه و شورش دولت ها باید سعی کنند که فاصله بین خود و جامعه یا به عبارت شفاف تر فاصله بین مسئولین و مردم را تا حد امکان کاهش دهند.


احمد رضا طاهری در گفت و گو با شستون  اظهار کرد: توطئه، شورش، جنبش های اعتراضی و فتنه و مواردی از این قبیل در ماهیت سیاست وجود دارد و در تمام جوامع از عقب افتاده گرفته تا در حال رشد و توسعه یافته اتفاق می افتد که این موضوع امری طبیعی است. 
 
وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: بنابراین، در جوامع بشری نمی توان موردی یافت که در طول تاریخ درگیر این مسایل نبوده باشد، اما دولت ها نقش بسیار مهمی در مهار این پدیده می توانند ایفا کنند. 
 
استادیار علوم سیاسی گفت: برای مقابله با فتنه و شورش دولت ها باید سعی کنند که فاصله بین خود و جامعه یا به عبارت شفاف تر فاصله بین مسئولین و مردم را تا حد امکان کاهش دهند.
 
طاهری با اشاره به اینکه  کاهش این فاصله موجب می شود که دولت یا حاکمیت جذب جامعه  و یا جامعه در دولت ذوب شود، ادامه داد: همچنین، از طریق آموزش های مناسب و همسو با اهداف نظام، مسئولین باید سعی کنند مشارکت سیاسی مردم را بیش از پیش تقویت کنند چرا که وقتی مردم مشارکت سیاسی بالایی داشته باشند، دولت یا حاکمیت را از آن خود می دانند و در نتیجه فرصت برای فرصت طلبان برای ایجاد تفرقه و فتنه کمتر بوجود می آید.
 
وی در خصوص فرمایشات  مقام معظم رهبری در خصوص شناخت فتنه و مقابله با جنگ نرم با توجه به سه مورد کلی، گفت: جنگ های امروز و آینده بیشتر فرهنگی و تکنولوژی هستند تا نظامی، اما معنی این گفته این نیست که حوزه نظامی  نادیده گرفته شود و  یا آن را تقویت نکنیم.
 
کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: هر کشوری برای مقابله با تهدید نیاز به یک نیروی نظامی قوی دارد، اما نباید تمرکز را فقط بر بعد نظامی مسئله گذاشت، می بایست در زمینه های فرهنگی و علمی و تکنولوژی نیز در سطح دنیا و با استانداردهای جهانی به رقابت بپردازیم تا فرصت طلبان نتوانند از طریق فرهنگ یا تکنولوژی به ما ضربه بزنند.
 
طاهری اذعان کرد: مسئله دوم اینکه، هر موضوعی که پتانسیل این را داشته باشد که بازتاب امنیتی پیدا کند را باید در نطفه حل کرد و اجازه نداد که رشد کند. 
 
وی در خصوص مورد سوم یادآور شد: دوره ها و یا کارگاه های آموزشی برای مدیران و مسئولین در سطوح مختلف باید برگزار شود که حین انجام وظیفه دچار مشکل نشوند، و اخلاق حرفه ای را رعایت کنند چرا که گاها ضعف در اخلاق حرفه ای برخی از مدیران باعث ایجاد تنش در جامعه و بهره برداری رسانه های خارجه یا فضای مجازی از این تنش ها شده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در پایان خاطر نشان کرد: در نتیجه بسیاری از  این دوره ها باید به معنای واقعی جنبه کاربردی داشته باشند و نه فقط جنبه فرمایشی داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/ الف. د


کد مطلب: 13110

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/13110/کاهش-فاصله-میان-مردم-مسئولین-مقابله-فتنه-لزوم-رقابت-طریق-فرهنگ-تکنولوژی-جلوگیری-ضربه-خوردن

شستون
  https://shastoon.ir