800
۰
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی:

فقر و محرومیت مطلق، سوغات شوم پهلوی ها در سیستان و بلوچستان/پیروزی انقلاب نقطه عطفی برای مردم بود

نماینده مردم خاش در مجلس گفت:پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی به همراه داشت که قابل مقایسه با دوران ستمشاهی پهلوی نیست.
فقر و محرومیت مطلق، سوغات شوم پهلوی ها در سیستان و بلوچستان/پیروزی انقلاب نقطه عطفی برای مردم بود
به گزارش شستون؛ علی کُرد در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: فقر و محرومیت در دوران ستمشاهی در سیستان و بلوچستان بیداد می کرد اما پیروزی انقلاب بارقه امیدی برای مردم ایران به ویژه مردم مناطق محروم مانند بود و به برکت الطاف انقلاب اسلامی محرومیت و فقر مطلق از این استان برچیده شد و مردم از خدمات بیشمار انقلاب بهره مند شدند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در دوران پهلوی از کمترین و ابتدایی ترین امکانات خدماتی و بهداشتی محروم بود و ظلم و ستم پهلوی بر مردم صبور این خطه انکارناپذیراست اما با طلوع فجر انقلاب، سیستان و بلوچستان نیز مانند سایر استان های کشور در شاخص های مختلف خدمات رفاهی، عمرانی و آبادانی، علمی و آموزشی و غیره به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافت.

وی با بیان اینکه کاخ نشینی پهلوی ها چشم رژیم را بر مردم فقیر بسته بود، خاطرنشان کرد: توجه به فقرا و محرومان در دوران پهلوی زیر صفر بود و در زمان حکومت پهلوی مردم سیستان و بلوچستان از لحاظ عمرانی، خدمات رفاهی،علمی و پزشکی و آزادی بیان و آزادی سیاسی در بدترین شرایط ممکن به سر می بردند و زاغه نشینی ، فقر و محرومیت مطلق، سوغات شوم حکومت پهلوی برای مردم این استان بود.

نماینده مردم خاش پیروزی انقلاب را نقطه عطفی برای سیستان و بلوچستان دانست و تاکید کرد: پیروزی انقلاب باعث سرازیر شدن برکات و دستاوردهای زیادی برای همه کشور به خصوص مناطق محرومی مانند سیستان و بلوچستان بود ،خدمات نظام جمهوری اسلامی با دوران ستمشاهی پهلوی قابل قیاس نیست و انقلاب اسلامی خدمات بیشماری در عرصه های مختلف ساخت راه، حمل و نقل و ناوگان عمومی ، علمی و آموزشی، وحدت و توجه به مذاهب، پزشکی و غیره داشته است.

وی اذعان کرد: ساخت بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار و ساخت و تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب ازجمله برکات انقلاب اسلامی است که خط ریلی جمهوری اسلامی ایران را به طول 13هزار کیلومتر به کشورهای همسایه شرقی و غربی متصل می کند.

علی کرد بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری و توجه به محیط زیست، توسعه شاخص های آب رسانی و برق رسانی به بیش از 95 درصد در استان ، ایجاد پست های 63 مگابایت برق و مراکز تولید برق، ایجاد زیرساخت های مخابراتی و بهره مندی همه مردم استان از اپرتورهای تلفن همراه و اینترنت و پوشش کامل تمام شبکه های دیجتال صدا وسیما در دورترین نقاط استان تنها گوشه ای از خدمات انقلاب در این استان است.

وی تصریح کرد: توسعه دانشگاه ها و مراکز عالی درنقاط مختلف استان از جمله چهار واحد دانشگاهی در خاش و یک واحد در میرجاوه، شناسایی استعداد ویژه در مدارس و دانشگاه ها، تخصیص سهمیه ویژه در دانشگاه ها و جذب نیرو به جوانان این استان از دیگر شاخص های توجه به این استان در دوران پس از انقلاب است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 13316
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *