800
۰
رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سراوان:

ثبت جهانی روستای کلپورگان در فهرست شورای جهانی صنایع دستی؛ دستاورد انقلاب در سراوان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه گردشگری ثبت جهانی روستای کلپورگان در فهرست شورای جهانی صنایع دستی است.
ثبت جهانی روستای کلپورگان در فهرست شورای جهانی صنایع دستی؛ دستاورد انقلاب در سراوان
حمزه ندرت زهی در گفت و گو با شستون با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه میراث فرهنگی، ثبت جهانی روستای کلپورگان به عنوان اولین روستای صنایع دستی در فهرست شورای جهانی صنایع دستی و ثبت باغ شهر جالق در فهرست آثار ملی کشور را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این شهر بیان کرد.

 وی افزود:کاوش تپه روباهک توسط گروه باستان شناسان دانشگاه سیستان و بلوچستان، مرمت مسجد جامع سرجو، مرمت دبستان شهید قلنبر در دو فاز، مرمت مقابر تاریخی شیشه ریز و مرمت قلعه تاریخی دزک از دیگر خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی ایران در سراوان است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان ادامه داد: احداث اقامتگاه بوم گردی در روستای جهانی کلپورگان و احداث مجتمع بهداشتی خدماتی در روستای هدف گردشگری ناهوک نشان از توجه ویژه انقلاب اسلامی ایران در تمامی لایه ها و سطوح اجتماع دارد.

ندرت زهی خاطر نشان کرد: شهرستان سراوان بیش از 480 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی کشور دارد که بیش از 60 اثز نامملوس در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با توجه به تغییر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره در سراوان، تصریح کرد: از دیگر خدمات انقلاب در حوزه میراث فرهنکی را می توان به راه اندازی موزه خاک کلپورگان و راه اندازی موزه مردم شناسی اشاره کرد.


انتهای پیام/الف.د
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 13359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *