800
۰
کارشناس پیش بینی اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان:

تا 50 میلی متر بارش در برخی نقاط استان پیش بینی می شود/طغیان رودخانه های جنوب حتمی است

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: موج جدید بارندگی ها در استان که از صبح امروز آغاز شده، قطعا منجر به طغیان رودخانه های در جنوبی خواهد شد.
تا 50 میلی متر بارش در برخی نقاط استان پیش بینی می شود/طغیان رودخانه های جنوب حتمی است
به گزارش شستون؛ علی ملاشاهی در گفتگو با عصرهامون، از شروع بارش های رگباری در تمام مناطق استان خبر داد و اظهار کرد: بارندگی ها تا این لحظه در چابهار کمتر از میلی متر، کهیر یک میلی متر، نیکشهر 2/6 میلی متر و کنارک 4 میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه موج اصلی بارش ها از بعد از ظهر امروز شروع می شود تاکید کرد: رگبارهای صبح امروز آغاز فعالیت این سامانه در جنوب استان بوده و این بارندگی ها تا دو روز آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ لذا با توجه به سیلابی شدن مسیل ها و پرآب شدن رودخانه های فصلی جنوب استان لازم است تا از تردد در بستر رودخانه ها و شنا خودداری و از عبور از جاده هایی که دچار آبگرفتگی شده پرهیز شود.

وی با بیان اینکه دو روز آینده در اکثر نقاط استان بارش های رگباری و پراکنده خواهیم داشت تصریح کرد: حالت بحرانی این بارش ها در نواحی جنوبی خاش به سمت بزمان، دلگان، ایرانشهر، قصرقند، فنوج، نیکشهر، سرباز، برخی نقاط مهرستان، سیب و سوران، چابهار به سمت کنارک و زرآباد است که در این محدوده ها سیلاب و طغیان رودخانه ها را خواهیم داشت.

این کارشناس اداره کل هواشناسی استان اذعان کرد: پیش بینی می شود در برخی از این نقاط میزان این بارش ها تا بیش از 50 میلی متر نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه پدیده غالب جوی امروز در زاهدان وزش باد است که از بعد از ظهر به سمت شب تشدید می شود افزود: سرعت وزش باد در زاهدان 60 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود و حتی ممکن است در لحظاتی تا 70 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی بارش های دو روز آینده شمال استان و حوزه آبریز هیرمند را مناسب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در زابل از دوشنبه تا پنج شنبه منجر به بروز گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 13418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *